Dåligt att raka för ofta?

MatildaGruhs

Trådstartare
Jag rakade min häst för snart 3 veckor sen. En spårklippning fick det bli då jag trodde det skulle räcka. Dock gjorde det inte det och han svettas suupermycket i princip överallt där han har päls. Så jag lär alltså helraka honom! Är det dåligt att raka nu, eftersom det inte var längesedan det blev gjort? Han har ju inte fått lång päls där han är rakad tänkte jag. Blir det dåligt/fult att bara raka den långa pälsen, eftersom det kommer växa i olika takt ?

Inget problem alls. Min häst har väldigt tät och snabbväxande päls så jag får klippa ca var 5:e vecka från slutet på september och framåt, m a o ca 4 klippningar per vinter.

Jag hade klippt hela så att det blir samma längd överallt.

Kompisen med skimmel klippte innan varje tävling för att få bort alla pissfläckar :D Det blev ca var tredje vecka och det gick jättebra!
Det är många som klipper relativt ofta.

Jag klippte om min häst idag, var 4 veckor sedan sist och pälsen hade nästan vuxit ut helt. Klippte spårklippning förra gången och nu blev det filtklippning :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 340
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 424
Senast: Fibusen
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka