Dåliga energier/andar?

Sv: Dåliga energier/andar?

I stallet där jag har min häst säger alla att det spökar. Det är bara jag och en tjej till som inte märkt något.

De har renoverat en massa i huset och i stallet och då ska det ha varit en himla aktivitet på andarna, i sadelkammaren bla. Frun i huset vågar ej bo där om hennes man är bortrest, hunden reagerar också, tror dock inte att hästarna har reagerat på något.

En häst avlivades för ett par år sedan, precis på årsdagen och på sammma klockslag hördes det en jädrans smäll. (Den bultades) Sen var det helt tyst igen.

Min häst avlivades i somras, där var lite folk i stallet vid den tidpunkten som satt ute på gården under tiden, de sa sig höra en fågel som hoade jättesorligt precis efter att hon bultats, därefter en häst som gick över gården. Tre st hörde detta och är helt övertygade allihopa om att fågeln kom och hämtade hennes själ och att hon gick iväg över gården när hon lämnade oss. Just detta har jag i alla fall bestämt mig för att tro på.

Var en blåsig dag på baksidan av stallet, där min pålle avlivades, plötsligt smällde dörren igen och det lät precis som när bulten small av, det ekade på samma sätt mella husen, det var lite läskigt men som sagt så blåste det ju så det var garantrerat därför som dörren small igen, men ändå.

Jag bara väntar på att jag ska vara med om något när man går där själv på kvällen, men jag är kanske inte så mottaglig. Tror att dom väljer sina "offer".

Har ju pm:at dig men kan även skriva en annan sak här.
Köpte en hbl. val. som hade haft det mkt. jobbigt i sina tidigare år, kuskat runt både här och där smat att han var otroligt mager.
Det var en stor gosse på dryga 175cm vägde runt 450kg när jag köpte honom.
Jag hade turen att få dryga 11/2 år tillsammans med denna otroliga häst. Tragiskt nog fick han ena frambenet avsparkat så det blev avlivning på plats.
Den dagen var gråmulen och regning, men när han fick dra sitt sista andetag så tryckte solstrålarna igenom och några fårlag kvittrade ivrigt, är säker på att de kom för att föjla honom upp.
Kan även tillägga att jag hade prata om att sälja eller låna ut honom då jag var höggravid när han gick vidare, kanske var detta ett tecken på att han inte ville vidare igen.
När bilen kom för att hämta gossen så vägde de honom till dryga 700kg så han måde ju iaf. gott sista tiden i sitt liv, det är vad jag får trösta mig med.
Som sagt ge inte upp för det finns alltid en häst som väntar på att just du ska kela och pussa på mulen, tids nog hittar ni varandra det är jag säker på.

Jag är lite kluven till hur jag ska ställa mig till andar och sånt... Men kan iaf berätta om en händelse tidigare i år.

En häst i stallet fick ett allvarligt kolikanfall, de kunde inte reda ut det på plats utan hon fick åka iväg med sitt 1,5 mån gamla föl till djursjukhus. Hon klarade sig inte, utan dog i transporten på väg till djursjukhuset. Samtidigt som de ringde för att berätta vad som hänt, satte alla kvarvarande hästar igång att skrika + att det blev mkt oroligt i hagarna. Ägaren var tvungen att ta in alla hästarna för de var sjövilda. Det fanns inget att se och med tanke på att stallet finns på slätten i Skåne borde rovdjur inte vara något reelt alternativ....

Vi är iaf övertygade om att hästens själ kom förbi för att säga hejdå...

Jag tror inte att någon djävlas med dig. Livet är så här ibland. Otroligt:eek:att så många här tror på andar och spöken i stället för att inse livets realiteter. Flykt, tycker jag!

bara för att man tror på liv bortom den rent fysiska skepnaden så betyder inte det att man tillskriver allt dåligt som händer till "onda makter".
:smirk:

Men just i det här fallet var det väll det som TS trodde?

Onda makter, nä.. men kanske dåliga energier efter allt som hänt.

Jag tror inte direkt att det är spöken som är ute och slår sönder mina hästar rent fysiskt, men stämningen känns inte bra helt enkelt. Sen om det är för jag har upplevt så mycket tråkigt där vet jag inte.

Förresten, nu när man ändå anses som galen - vad är det som står inne i förra pållans box här:

Bild400.jpg

Alltså i boxen till höger. Jag såg det efter jag börjat fundera på det här.

Man får tro vad man vill. Men jag vill inte ha massa hetsiga diskussioner så tråden tas bort. Nu ska jag jobba en runda till.. :p

där står en gubbe med hatt. :p

alltså det är oerhört sällsynt att spöken kan skada djur och människor rent fysisk, men det är vanligt att man påverkas. att man blir trött, deppig, orolig osv.

jag tycker inte det låter som dina hästars skador beror på dåliga energier (att dom sluter äta, blir tunna, ändrar beteende osv kanske men inte skador), men däremot ska du ta på allvar det du känner. det är inte kul för djur att bo på ställen där det hänt mkt hemsk.

försök forska lite i gårdens historia?

Jag ser en vit häst, en arabliknande med utvigdade näsborrar.
Någon gubbe ser jag inte.

Kanske är för trångt i boxen?

Jag kommer i alla fall hålla mina tummar för dig och önska dig all lycka med hästeriet.

Det här med att hästar kan agera konstigt...de är ju väldigt duktiga på att läsa av människor utan att vi vet om det så om de skulle uppfatta "andra" energier förvånar mig inte.

ser ut som en kvinna med en huva på sig tycker jag. Vad läskigt bara en sån bild kan ju få en rädd:eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 281
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 260
Senast: Nielaa
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar