Dålig hund, vad skulle det kunna vara?

Yeah

Trådstartare
Harry är dålig och hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte riktigt förstå vad det skulle kunna vara. Det började redan under kvällspromenaden igår, då han flera gånger under promenaden stannade och vägrade gå framåt.
Han var inte sig själv i övrigt heller utan hela hunden var väldigt "låg" och inte intresserad av att göra något annat än att ligga i soffan. Åt dock bra och drack som han skulle. Hela hunden klämdes och kändes igenom men han verkade inte ha ont någonstans.

Idag under förmiddagen var han på det stora hela sig själv igen, och hängde med på promenaden som vanligt. Men nu under kvällspromenaden blev han lika underlig som igår, och när han satte sig för att bajsa la han sig istället ner på sidan flera gånger och klev sedan motvilligt upp. Jag vände direkt hemåt och efter en bit gjorde han samma sak som igår, stannade och vägrade gå framåt. Efter en bit bajsade han dock, vilket han även gjorde igår.

Han dricker som han ska, har ingen feber och även idag får man klämma och känna igenom hela hunden utan protester. Slemhinnorna ser bra ut och han har som sagt bajsat både idag och igår.

Har pratat med vet. som tyckte att jag kunde avvakta tills imorgon men se till att boka tid då så att han blir undersökt ordentligt. Men i väntan tills imorgon, någon här inne som har någon idé om vad det skulle kunna vara?

Sv: Dålig hund, vad skulle det kunna vara?

Ingen idé alls, men det skulle väl kunna vara en infektion av något slag.
Har han haft mycket fästingar? Såna sjukdomar kan ge alla möjliga symtom.

Hoppas det går bra imorgon hos veterinären!

Harry är dålig och hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte riktigt förstå vad det skulle kunna vara. Det började redan under kvällspromenaden igår, då han flera gånger under promenaden stannade och vägrade gå framåt.
Han var inte sig själv i övrigt heller utan hela hunden var väldigt "låg" och inte intresserad av att göra något annat än att ligga i soffan. Åt dock bra och drack som han skulle. Hela hunden klämdes och kändes igenom men han verkade inte ha ont någonstans.

Idag under förmiddagen var han på det stora hela sig själv igen, och hängde med på promenaden som vanligt. Men nu under kvällspromenaden blev han lika underlig som igår, och när han satte sig för att bajsa la han sig istället ner på sidan flera gånger och klev sedan motvilligt upp. Jag vände direkt hemåt och efter en bit gjorde han samma sak som igår, stannade och vägrade gå framåt. Efter en bit bajsade han dock, vilket han även gjorde igår.

Han dricker som han ska, har ingen feber och även idag får man klämma och känna igenom hela hunden utan protester. Slemhinnorna ser bra ut och han har som sagt bajsat både idag och igår.

Har pratat med vet. som tyckte att jag kunde avvakta tills imorgon men se till att boka tid då så att han blir undersökt ordentligt. Men i väntan tills imorgon, någon här inne som har någon idé om vad det skulle kunna vara?

Har han bajsat tidigare idag utan problem? (Nu menar jag innan han blev underlig) Bajsade han i går, när han först började uppträda märkligt?

Min första tanke när jag läste ditt inlägg var att det kanske orsakar smärta när avföringen passerar ett visst ställe i tarmen, eller när avföringen "trycker på".

Ja, vi fick en akuttid imorse. Efter en genomgång av hela hunden så konstaterades det att prostatan var problemet. Så nu blir det antibiotika i 10dagar och får han problem igen så blir det kastrering. Det var en otrolig lättnad när jag gick ut därifrån att det ändå var något så "simpelt", har knappt sovit någonting alls inatt och lyckats måla upp div. skräckscenarion av vad det skulle kunna vara. Så på inrådan av vet. blir det nu camokläder på. ;)

Skönt att det inte var "värre" och han är ju bara så underbar i sina cammokläder :D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 052
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 804
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 510
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?