Dålig aptit under löp

Aningsfull

Trådstartare
Min lilla tjej har aldrig varit stor i maten, men nu under löpen äter hon i princip ingenting. Hon äter några tuggor av maten men sen är hon totalt ointresserad. Hon har gått ner 6 hg. Låter kanske inte mycket, men på en hund som väger strax under 4 kg blir det en del ändå. Hur vanligt är detta? Ska man ringa veterinären eller är det normalt att de äter mindre när de löper? Kanske ska tillägga att det är första löpningen också, hon är 8 månader.
I övrigt är hon pigg och kry, så hon verkar inte medtagen av att äta mindre förutom viktminskningen. Men man vill ju inte gärna att en hund som aldrig är direkt pigg i mat ska förlora allt för mycket för det är inte så lätt att göda henne igen sen.
Kan ju tillägga att vi aldrig hade nåt problem med gödningen på våran golden retriever :angel: , så det är ett tämligen nytt problem för oss. ;)

Sv: Dålig aptit under löp

Vänj dig ;)

Föresten, är du med yahoo grupperna tillägnade vår ras?
I en av dom (minns inte vilken) så diskuterades det nyss kinkiga pinschrar, detta är alltså inget ovanligt fenomen. :D

Nej, men skulle gärna vara. Hur kommer man i kontakt med dom? :)
Kan vara bra att prata lite med andra pinschermänniskor för rasen verkar ju ha sina egenheter på gott och ont. :D
Kan ju tala om att det nog är en dvärgpinscher nr 2 på ingång hos oss, har en valp tingad som förhoppningsvis föds till sommaren. ;)
Fast då blir det en svart tik. Kan ju inte bli så mycket bättre än en av varje. ;)

Jag har samma dilemma med mina små när de löper :confused:
De är inte speciellt intresserade av mat då och går alltid ner en del i vikt. Men lika glada och pigga som vanligt ;)

Nej, det blir från Exigor's. Mamma tingade en valp därifrån redan innan vi skaffade Julie och eftersom vi är så förtjusta i henne så meddelade vi att vi fortfarande är intresserad av valpen när den kommer. ;)
Från vilken uppfödare kommer din hund? Har du inga bilder att dela med dig av? :bump:

Det är bara att vänja sig :smirk: Det är inte alls ovanligt och även om dom går ner i vikt så tar dom igen det sen... Min tik blir alltid kinkig m maten under löp.. Nu är hon dräktig och åt ingenting under dom första 30 dagarna... Jag kunde inte ens få henne att äta köttbullar :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
2 022
Senast: Bison
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 100
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?