Dags att träna antiskotträdsla!

Sv: Dags att träna antiskotträdsla!

Jag har aldrig tränat inför nyår och liknande!
Det som är viktigast, tror jag, är att man själv inte jagar upp sig!
Har man en hund med en genetisk känslighet för starka ljud så kan man nog försöka träna inför men annars så är det nog bara att försöka vara så naturlig som möjligt när det börjar smälla:)

Sv: Dags att träna antiskotträdsla!

Min jycke är en omplacering med trist bakgrund. BorderCollie.

Fick reda på vid köp att han var smällrädd. Har tränat som en idiot, och han är nu tom helt ok vid KANONSMÄLLAR.(ja, jag har tränat vid KANONER.)

Jaktskott är inte heller något stort problem längre(han kommer och sätter sig fot).

Men raketerna vet jag inte hur jag ska bli av med. Han reagerar väldigt starkt på dem. Jag anpassar min nyårshelg- sitter hemma i ganska bra ljudskyddad lägenhet och spelar hög musik.

/migo

Liknande trådar

Hästhantering Visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle lägga det under, moderator får gärna flytta om det passar bättre under en annan rubrik...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 060
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Jag kommenterade en bild på FB där någon hade köpt massor av raketer. Härligt att se att folk bryr sig om andra än sig själva. :( Jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 046
Senast: Rouise
·
Hundhälsa Vår (min mammas) hund är skotträdd, och min mor tycker att det blir värre och värre varje nyår. Vad gör man? När hon var yngre...
2
Svar
36
· Visningar
7 195
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Jag får sån ångest över allt hundfolk som är aktiva och skriver allt på Facebook om sina prestationer med sina hundar. Jag är...
2
Svar
23
· Visningar
2 751
Senast: muppia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVIII