Dags att erkänna 2 *mat*

Sv: Dags att erkänna 2 *mat*

Fiskbullar med kolasås har jag smakat nån gång vet jag...det gick och äta men det tilltalade inte mig speciellt mycket. :D

1. Har du lätt för att koncentrera dig?
Nja det beror på vad det gäller.
2. Blir du lätt frustrerad?
Jo kan jag nog bli ja
3. Säger du ofta nej (ger bortförklaringar) till att umgås med bekanta?
Nej, säger jag/vi nej så är det något där inte Isak kan vara med
4. Säger du ofta nej (ger bortförklaringar) till att pröva nya saker?
Det beror på vad det är för något
5. Är det jobbigt när något bryter dina dagliga vanor?
Hmm nej mina dagliga vanor är ganska trista så är glad för en paus
6. Tror du dina matvanor inverkar på dina svar ovan positivt eller negativt? Hmm positivt tror jag
7. När äter du frukost och vad äter du till frukost?
Allt mellan 6 till 9 typ. Beror på när Isak vaknar osv.
Förut åt jag fil/yogurht och müsli men av nån anledning äter jag bara mackor nu. Får börja med müslin igen

1. Har du lätt för att koncentrera dig? Njeah, fast ha lite adhd anlag tror jag :P!
2. Blir du lätt frustrerad? Kan ALDRIG blir frustrerad så jag visa det när jag är med kompisar (dem har aldrig sett mig arg på flera år :idea: !) Mina föräldra däremot :angel:
3. Säger du ofta nej (ger bortförklaringar) till att umgås med bekanta? Absolut inte, om det inte kör ihop sig med tid (hästen går självklart först!)
4. Säger du ofta nej (ger bortförklaringar) till att pröva nya saker? Njeah, sometimes.
5. Är det jobbigt när något bryter dina dagliga vanor? Nej :P!
6. Tror du dina matvanor inverkar på dina svar ovan positivt eller negativt? Varken eller. Kan ju dock blir lite små tjurig om jag inte ätit på ett tag, vilket kan påverkar 2 och 3 ibland.
7. När äter du frukost och vad äter du till frukost? Äter nästan aldrig frukost :o !

Nej, kanjag inte påstå..
Ja speciellt på irriterande människor..
nja, ibland.
nej
nej det tycker jag inte..
6. Tror du dina matvanor inverkar på dina svar ovan positivt eller negativt?
negativt
sällan men försöker verkligen, blir oftast någon ost macka.

Nej, jag somnar... eller jo när jag tar Ritalin kan jag fokusera! :D

Ja

Ja, orkar inte helt enkelt
Ja, orkar inte om inte det är något jag verkligen vill pröva!

Ja, speciellt när man får oväntat besök. Blir sur o grinig...

Negativt, det tror jag inte. Däremot har jag en sömnstörning som haft en diagnos under 4år men nu äntligen är jag under utredning igen eftersom det inte kännts rätt. Sista undersökningen trodde läkaren kanske det kunde vara små musklelryckningar som höll mig från djupsömn. Kan det ha med matvanor att göra?? Väntar på fler utredningar/tester nu...

Jobbar skift så det varierar. Vid dagtid äter jag havregrynsgröt+rostmacka+juice vid 5. Andra frukost i form av macka och en knorr vie alt. frukt vid 9.

Oftast, ja. Men att sitta i tre timmar och lyssna på någon som pratar med en fruktansvärt monoton stämma.. Nja, då erkänner jag att koncentrationen sviktar.

Bara när jag är hungrig och blodsockret hoppar runt nere vid fotknölarna. Då blir jag sur på det mesta, men så fort jag fått i mig något att äta blir jag normal igen.

Inte ofta alls, men det har ju hänt. Bortförklaringar är väl inte så vanligt, men säger att jag inte känner för det gör jag. Varför hyckla? Vill jag inte till krogen en onsdag så går jag inte till krogen.

Om de nya sakerna är äta mask, så ja :angel: Annars tror jag mej vara rätt öppen och provar gärna olika och nya saker. Mitt senaste projekt är att börja med akademisk ridning, med min feta lilla korsningsponny som används till western, bruksridning, -körning, skogsmullning, vilseridning, NH-lek, trickträning och helt vanlig hobbykörning.

Om jag inte får frukost på morgonen blir hela dagen förstörd. Middag går att flytta runt, men frukost och frisk luft på morgonen (frisk luft och häst många timmar om dagen) är viktigt. Får jag inte det blir jag trött och får huvudvärk. Annars vet jag inte vad jag skulle ha för vanor att bryta.. Sitter mycket vid datorn och pluggar, men det får någon gärna bryta bara jag får gjort det som ska göras.

Jadu, så länge jag får frukost brukar jag klara mig rätt länge. Får jag i mig för mycket socker blir jag sur. Jag tror jag hade varit lite piggare om jag sovit mer, men maten tror jag är på lagom basis för mig. Hade varit skönt om jag hann äta mitt på dagen, brukar bli lite morötter att knapra på mellan skolan och stallet (eller tvärtom ibland). Det funkar, men middag är ju alltid gott.

Det brukar bli frukost mellan 7-10 beroende på när jag ska vara iväg och hur länge jag satt uppe kvällen innan. Runt halv åtta har jag ätit varje dag den här veckan. Förut åt jag mycket musli med havregryn i, men det blev så dyrt i längden (åt ett paket i veckan) så nu har jag börjat med havregrynsgröt ett par dagar i veckan. Det är ju riktigt gott med kanel och mjölk! Till det blir det minst en macka (ofta fralla eller två rostade brödskivor) med smör, ett glas äppelcidervinäger och lite b-vitamin och järntabletter. När jag hade pallat äpplen åt jag ett äpple också, men nu är jag så trött på äpplen!

Sömn är en hel vetenskap. Det talas om sömntåg, att man ska gå och lägga sig när sömntåget går, annars är det svårt att sova. Ingen aktivitet 2 timmar innan sömn... osv.
Att jobba i skift är kanske inte så tilltalande för dig som redan har problem med sömnen. Kroppen får ingen rutin och kan aldrig ställa in sig riktigt. Oregelbundna matrutiner rubbar självklart också sömnen

Obearbetade problem/trauman kan också visa sig genom sömnstörningar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 529
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 259
Senast: ako
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 293
Senast: Jealle
·
Övr. Barn Nu har jag så mycket funderingar i mitt huvud så jag tror snart att det sprängs. Måste ventilera mina känslor lite. Kanske finns det...
Svar
1
· Visningar
1 361
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.