P

peligrozzo

Funderar på att skaffa dag-matte till grabbarna ett par dagar i veckan, då vi inte får ihopa tiden med jobb och hundar... Det rör sig om max två dagar i veckan... Hursomhelst, ni som har/haft dagmatte eller liknande till era hundar, hur har ni gjort? annonserat? Hur har ni löst de praktiska med nycklar hem å så? vet inte om jag kan övertala mig själv till att lämna ut nycklar eller så...
Hur har ni gjort????

Sv: dagmatte

Jag är dagmatte och min kompis såg en annons i en affär. Jag ringde till henne och träffade henne o hunden två gånger, en gång hälsade jag bara o en gång fick jag gå med honom.

Jag hämtar honom varje morgon och hon hämtar honom varje kväll. Jag får ersättning för bussresorna inkl. lite extra pengar för att jag tar hand om honom.

Så du har hunden hemma hos dig om dagarna?
Lite som "privat-dagis"?

Det bästa är nog om dagmatte kan vara hemma hos sig så hon/han inte känner sig så låst utan kan göra andra saker i hemmet samtidigt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 275
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 128
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 063
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 630
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka