Enya
Trådstartare
Sv: Dagisplats....
Jamen silverkedjan, det enda jag får veta är att jag antingen kan ta platsen eller tacka nej och fixa barnpassning på annat håll Det var ungefär så det lät när jag försökte förklara att jag inte kunde ha mina barn på dagis mellan kl 13 och 16 för 2 år sedan. Mamma jobbar mellan 12:30 och 17 och jag började då kl 16 på mitt jobb. Det var enda svaret jag fick av kommunen.
de kommer inte fixa nåt utan säger väl att jag då borde flytta.....
Men det blir ju betydligt bättre om jag får dagis i centrum elelr till och med ett som ligger en halvmil härifrån dit en buss faktiskt går ( fast då får jag gå 3 km till bussen)
Exakt
Lämna över problemet om hur barnen ska kunna transporteras till kommunen, så är det troligt att de faktiskt kommer på att du behöver ha en plats som funkar med allmänna kommunikationer.
Jag tror man utgår från att alla kör bil liksom.
Det gör de här också eftersom de säger att INGEN kan ha längre än en halvtimmas resväg i kommunen.
De har väl inte tänkt sig in i din situation.
Jamen silverkedjan, det enda jag får veta är att jag antingen kan ta platsen eller tacka nej och fixa barnpassning på annat håll Det var ungefär så det lät när jag försökte förklara att jag inte kunde ha mina barn på dagis mellan kl 13 och 16 för 2 år sedan. Mamma jobbar mellan 12:30 och 17 och jag började då kl 16 på mitt jobb. Det var enda svaret jag fick av kommunen.
de kommer inte fixa nåt utan säger väl att jag då borde flytta.....
Men det blir ju betydligt bättre om jag får dagis i centrum elelr till och med ett som ligger en halvmil härifrån dit en buss faktiskt går ( fast då får jag gå 3 km till bussen)