Dagens utbrott 2

Sv: Dagens utbrott 2

Sen tror jag inte man som förälder, eller vem som helst, tänker:
Oj, hon/han får inte vara ensam med hunden för den kanske biter henne/honom. Tror faktiskt inte det.

Kanske inte, men alla jag känner tänker så. Hundägare som icke hundägare. Barn och djur hör inte ihop utan uppsikt av vuxen/kunnig!

Speciellt inte med ett tuggben...

Dock måste jag säga att jag är uppväxt med hund, och jag har fått göra väldigt mycket utan uppsikt av mina föräldrar med hundarna... Jag blev hundförare vid jag som 10-åring, så det är faktiskt skillnad på barn och barn också. Dock brukar jag säga att jag minns bara en gång jag faktiskt har blivit riktigt tagen i armen av min mamma och det var när jag inte lyssnade/tittade på hunden. Hon morrade och jag fortsatte, så man kan faktiskt ställa krav på både hund och barn. Det tillhör dock inte detta fallet då det är annorlunda....

//E

Ja jösses, barn och hund med ben ensama i ett rum. :eek:

Senast nu på julafton ... Jag hade med mina 3 ursnälla mesiga whippetar till pojkvännens släkt. Hans 3-årige son hade aldrig träffat hundarna men är van med katter och andra hundar = vet hur man klappar osv. Trots detta såg jag hela tiden till att han aldrig var helt ensam med hundarna då de hade ben, inte utan heller för den delen. Pojkvännen hojtade på mig när han behövde lämna rummet för att gå på toa. Så jag gick dit på en gång, sonen klappade min whippet medans denne åt benet och jag satt alldeles bredvid. Då skulle jag hunnit ingripa om hunden visat något. Detta är för mig bara så självklart!!

Tror inte han skulle göra något...men hur sjutton kan man bara chansa en sådan gång???? Obegripligt.

Ett barn kan ju också hinna med oerhört mycket på ett kort ögonblick... Peta till i ögat eller vad som helst. Jag har iaf fått fingrar i ögonen av barn som inte alls menar illa utan bara är nyfikna :)

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 893
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund *Suck* http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1112390,00.html NÄR ska det göras nåt åt dessa instabila hundar...
Svar
19
· Visningar
1 187
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Belgien vill införa spöstraff på hundar som exempelvis bajsar där dom inte får. Är det inte ÄGAREN som isf ska få spöstraff då? Hundar...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Nozer
·
I
Övr. Hund Hur kommer det sig att en hund biter sin ägare så svårt? Har svårt att begripa. Hela artikeln tycker jag är helt otrolig :confused...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 934
Senast: WimsA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar