Dagens träningsbilder!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare jappisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 509
J

jappisen

Idag var jag och Linafina (här från buke) ute och tränade Freddy och Japp för första gången tillsammans. Här är lite bilder från dagens träning.
(BILDBOMB)

Vi börjar med lite kontaktövning
P1011951.jpg

Fot i utgångsläge
P1011932.jpg

Lite kamp med bollen är ju super roligt
P1011949.jpg

Apportering. Måste bara tillägga att detta är första gången Freddy testar ta en apportbock och han höll kvar den direkt när matte sa håll.
P1011955.jpg

Platsliggning
P1011962.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dagens träningsbilder!

Fortsättning:

Platsliggning
P1011965.jpg

Fot i utgångsläge
P1011943.jpg

Fritt följ
P1011944.jpg

Apportering
P1011947.jpg

Måste bara till sist passa på att säga att jag var mycket imponerad av Freddy som var så otroligt duktig för sin unga ålder (4 månader). Han fungerade JÄTTEBRA med störmoment och trots att Japp gick nära honom. Det blir en riktig tävlingshund i toppklass om han fortsätter så här

Precis som jag skrev så är det första gången vi tränar detta och vi tränade inte så noggrant med rätt sittning utan framförallt att han skulle söka ögonkontakt och vara följsam.

Jag tränar inte mina försen dom är omkring åtta månader:o
Före det är det mest vardagslydnad som gäller (läs. inkallning, "spott ut" osv..).:D

Före det är det mest vardagslydnad som gäller (läs. inkallning, "spott ut" osv..).:D

Nej man vill inte pressa dem för hårt direkt. Därför tycker jag inte en perfekt sittning är det första man tränar in utan kontaktövningar tycker jag man kan börja tidigt med. Det kan man få tilt som en lek för hunden. Att man ska kräva en perfekt sittning av en 4 månaders valp är bara löjligt tycker jag.

Snygga bilder ;). Det var trevligt att träffa Er idag.

Angående sneda sittanden osv. så tränar jag INGET mer än KOM just nu, eller HIT som vissa använder. Inget annat tränas in från det verkligen sitter.

Så idag tränade vi KOM med Japp som störning och det gick kanon. Verkligen kul att det gick så bra :).

Kanske ska tillägga att kontakten kommer av sig själv när man leker så här som vi gör.

Snygga bilder ;). Det var trevligt att träffa Er idag.

Angående sneda sittanden osv. så tränar jag INGET mer än KOM just nu, eller HIT som vissa använder. Inget annat tränas in från det verkligen sitter.

Så idag tränade vi KOM med Japp som störning och det gick kanon. Verkligen kul att det gick så bra :).

Kanske ska tillägga att kontakten kommer av sig själv när man leker så här som vi gör.

Ja det var trevligt. Du sa precis vad jag ville ha sagt. Med bättre förklaring, Tack :idea:

Misstänkte nästan att vi hade lite lika tänk;)
Han är underbart söt din lille:love:
Längtar nästan till min nästa!:eek:

haha ja det vore ett under. Skulle ha ändrat texterna på bilderna för folk tar det bokstavligt och blev väl lite misstolkat. Herrgud ingen valp kan ju sådant klockrent vid den åldern.. haha

Men han kunde iallafall ligga och stanna kvar en stund och det är ju mycket bra. Även apporten av imponerande. Se så mycket man kan få fram från lek

Misstänkte nästan att vi hade lite lika tänk;)
Han är underbart söt din lille:love:
Längtar nästan till min nästa!:eek:

Jo då, det har vi nog.

Det ska bli spännande att se vad det blir av denna lilla parveln :). Jag märker redan stor skillnad på denna och min andra. Det är kul!

haha ja det vore ett under. Skulle ha ändrat texterna på bilderna för folk tar det bokstavligt och blev väl lite misstolkat. Herrgud ingen valp kan ju sådant klockrent vid den åldern.. haha

Äsch skit i det, tror nog dom förstår det själva.

OJ! Ylva 4månader har grunden (och vissa färdiga) till alla moment i LK1 förutom hoppet... Från 8 veckor kör vi stenhårt:D

Jappisen: Vilken söt bild med apporten!:rofl::love:

Gilly

Jättefina bilder!
Blir ruskigt sugen på schäfervalpis :D

Ja det förstår jag, det är underbart skoj! Speciellt nu när man kan börja dressera honom lite smått :).

Det är väldigt kul att se deras glädje i allt :bump:

Jag är så glad för min lilla valpis :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 690
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 378
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 798
Senast: pews1972
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 382
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka