Dagens ordspråk

Sleepy

Trådstartare
Eller något sånt. Tycker det här är bra:


"If you're lonely when you're alone, you're in bad company."

Jean-Paul Sartre
 
Inte för att vara gnällig men är det ett ordspråk?
Är det inte ett citat bara?

Jag har mängder av ordspråk/talesätt jag använder i stort sett dagligen, utan att tänka vidare på saken.Och de är alltid på svenska eftersom jag talar svenska till vardags.

Ett av dem jag använder rätt frekvent är Det som är självklart är klart bara för en själv.
 
En gång sa jag "vi får slå våra kloka huvuden ihop" till kollega med engelska som modersmål, pratat svenska i ett par år bara. Förvirringen var total, så sedan dess försöker jag tänka igenom ordspråket eller talesättet innan jag säger något för att verka klok
😅
 

Liknande trådar

Tjatter Jag vill minnas att det en gång fanns en tråd för de bästa ordspråken och uttrycken man kände till. Nu tycker jag det är dags för en...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 484
Senast: Tranan
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
877
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
575
Senast: Fideli
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp