Dagens bra!!

Rosett

Trådstartare
Jag har diskat idag och städat köksbordet, duken var rätt dammig så fick dammsuga den, nu står en blomma på mitt städade bord. Fint! Känner mig glad för det. :) Fick ett brev också idag, ett riktigt brev. :laugh:

Vad har varit dagens bra för er?

Sv: Dagens bra!!

Jag fick boken med uppgifter i som jag beställt (två kom förut men inte denna) i brevlådan i dag. Det är bra, lagom rolig sysselsättning i helgen.

Det är fredag.

Jag har jobbat och är ledig från jobbet hela nästa vecka eftersom jag ska vara i skolan.

Jag har bakat muffins. Som blev BRA! :D (ska ha kalas för 10 åringen i morgon så de var tvungna att bli bra ju :D )

En härlig spontankram från dottern! Hon är bäst!

En underbar sol genom dimman tidigt i morse!

Fredagens variant av Ceasarsallad med en mörk tjeckisk öl och surdegsbröd!

Vetskapen av en liten sovmorgon i morgon...

Oj, dagens bra är många:)

Bästa vännen/grannen kom hem från utlandsresan och vi hann ta en snabb kopp kaffe och tjata av oss innan hon skulle iväg på jobb.

En annan vän kom förbi med fina primörer från sin kolonilott som ska användas imorgon.

En annan vän gav mig dagens asgarv när den fd otrogna pojkvännen hade superproblem med att bli av med en kvinna som trakasserar honom nu genom att tvångsbo hos honom hela helgen trots att han gjort slut och hon bor 40 mil bort:D ( den kvinnan han var otrogen med mot min vän, synden straffar sig själv och historien är egentligen längre än så).

Min skendräktiga hund ( pipig och jobbig) fick en ordentlig skogstur med favoritkompisen i em och är nöjd och tyst nu ;)

Jag har förberett en härlig kräftskiva med goda vänner i morgonkväll, och har ett par överaskningsmoment jag förberett i kväll i det hela, som ingen vet om utöver en massa go mat och dryck:D

Ska iväg på projektet "Hundens dag" imorgon, mitt på dagen, med mitt ex = skönt att vara sams och kompisar även efter ett förhållande som gick åt skogen.

Min förkylning/influensa är nästan borta igen= skönt att vara frisk :)

Är långledig på jobbschemat.

Ja, bra idag är ordet:D

Solen skiner och det är över 20 grader ute och september :)

Det blir en joggingtur ikväll och sedan mest troligt mys för mig och katterna.

Varit och plockat majs och hade sedan picknick med grillad korv och majs i det underbara vädret.

Haft en heldag i goda vänners lag.

Först en mycket lokal cruising, som i år drog hela 20 ekipage. Där såldes lite skaffning och fikades. Sedan blev det långpromenad med hundarna och flera stopp för att samtala med trevliga människor. Har precis avslutat dagen med grillning. Har tre mycket trötta hundar här.

Jag har ridit tre hästar, riktigt ordentliga pass i ridhuset idag. Helt slut, men det känns super!

Jag har äntligen påbörjat städningen av skåpet i köket. Fullt av brev, foton och annat som ger vissa minnen. En bitvis jobbig process som dock måste göras...

Vaknade med huvudvärk (vinet igår?) och på allmänt gnäll-humör. Sambon ville åka ut med båten men jag orkade verkligen inte. Dagens bra är att jag lyssnade på min kropp och stannade hemma. Sambon tog med sig en vän ut på sjön och jag har varit hemma hela dagen och städat, sovit och sett film. Otroligt skönt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 460
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft rätt tunt hår, typiskt svenskt; fint och tunt och blont. Det gör inget att jag inte har nåt tjockt hårsvall, alls...
Svar
12
· Visningar
770
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 488
Senast: Otherside
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka