Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Rehab, AA möte och snart kiropraktorn. På samma dag 🙃
Tycker du ska lyssna på alla bra tips du fått i tråden och söka mer hjälp. Rehab och AA har du ju kört ett tag nu, och med tanke på hur dåligt du har mått senaste veckorna så visar det sig ju tyvärr att det inte är tillräckligt. Just nu i alla fall, när du fått mer behandling kan det ju räcka för att upprätthålla bra vanor och ett nykert liv.

Helrenovering idag 🙃😂🙈
Talade du om att du kommit dit påverkad? Och att du druckit även förra veckan?

Har du ett biståndsbeslut iom att du är med i denna gruppen? Samma enhet har även en öppenvårdsbehandling som nästa möjliga steg. Men då behöver du sjukskriva dig och vara öppen med missbruket.
Om du inte har biståndsbeslut kan ju det vara nästa sak att ta tag i, låta dem göra en utredning och vara ärlig med hur stort problemet är och hur ofta du dricker fast du egentligen inte tänker dricka alls. Efter du har det beslutet kan du få mer stöd och råd därifrån, vilket du verkar behöva.

Talade du om att du kommit dit påverkad? Och att du druckit även förra veckan?

Har du ett biståndsbeslut iom att du är med i denna gruppen? Samma enhet har även en öppenvårdsbehandling som nästa möjliga steg. Men då behöver du sjukskriva dig och vara öppen med missbruket.
Om du inte har biståndsbeslut kan ju det vara nästa sak att ta tag i, låta dem göra en utredning och vara ärlig med hur stort problemet är och hur ofta du dricker fast du egentligen inte tänker dricka alls. Efter du har det beslutet kan du få mer stöd och råd därifrån, vilket du verkar behöva.
Berättade att jag druckit. Och är alltid ärlig. Sen vet jag inte hur mycket jag sagt men jag snackar mycket om allt. Just nu mycket prat om känslor och hur jag ska förhålla mig till min mamma.
Biståndsbeslut vet jag inte har inte det något med äldreomsorgen att göra?

Jag bollade tankar om det där du tipsade om men det verkar som att det nog kanske inte är till mig. Jag vet inte men enligt rehaben är det vårdcentralen jag ska vända mig till igen. Samtalskontakt eller liknande, psykolog helst.

Berättade att jag druckit. Och är alltid ärlig. Sen vet jag inte hur mycket jag sagt men jag snackar mycket om allt. Just nu mycket prat om känslor och hur jag ska förhålla mig till min mamma.
Biståndsbeslut vet jag inte har inte det något med äldreomsorgen att göra?

Jag bollade tankar om det där du tipsade om men det verkar som att det nog kanske inte är till mig. Jag vet inte men enligt rehaben är det vårdcentralen jag ska vända mig till igen. Samtalskontakt eller liknande, psykolog helst.

Menar du helt ärligt att rehab-personalen tycker att en alkoholist i ditt tillstånd ska klara sig med en samtalskontakt?

Jag försöker verkligen vara extremt ärlig med ALLT hela tiden. Finns ju ingen vits med att jag spelar en roll liksom.

Du har dock tidigare i tråden skrivit att du inte kan vara helt uppriktig mot någon. Jag får ofta en bild av att du kanske inte är helt ärlig med vilken eller vad för sorts vårdkontakt du tagit, och vad som sagts. Mer att du skriver sådant som folk vill läsa. Sen dricker du igen, och skriver andra saker.

Nej, du är inte välfungerande. Du fungerar jättedåligt. Fler har sagt gett exempel, men jag tänkte ge dig ett litet manus som du kan använda när du ringer om du vill. För nu behöver du ringa, karamellen. Nu behöver du ta tag i detta. Inte imorgon. Känns det lite lättare så skriver du på 1177 och låter någon ringa upp istället. Då kan du ta den här texten och klistra in den i dialogrutan.

”Hej, jag heter karamellen och jag behöver hjälp att sluta dricka, för jag är alkoholist. Alkoholen ställer till enorma problem för mig och det blir värre och värre.

Jag har precis försökt bli nykter på egen hand men föll tillbaka och nu dricker jag varje dag sedan någon vecka tillbaka. Idag började jag dricka vid åtta.

Tidigare har jag känt att jag tar någon annans plats om jag söker hjälp på typ behandlingshem, att någon annan behöver hjälpen mer, men det är nog inte så längre. Nu behöver jag hjälpen mest, för jag grejar inte detta på egen hand.

Jag tänker på alkohol hela tiden, nästan all vaken tid går åt till att tänka på alkohol på något sätt. Att jag vill dricka, att jag inte vill dricka, när jag ska dricka, hur jag ska dricka så att det inte märks, vad som är okej mängder att dricka, att jag borde bli nykter, att alkoholen förstör mitt liv.

Jag har sökt hjälp innan men det kändes som att jag inte blev tagen på allvar. Nu måste jag ha hjälp för…

• Jag smusslar och smyger med drickandet.
• Jag gömmer flaskor med alkohol.
• Jag känner inte igen mig själv när jag blir full, jag blir någon annan. Samtidigt känner jag inte igen mig själv när jag är nykter heller. Jag vet inte vem jag är utan alkoholen längre.
• Jag blir våldsam är jag dricker. Ibland tycker jag att min partner borde dö.
• Jag har kört rattfull, även om det var ett tag sedan nu.
• Jag har nyligen stulit alkohol.
• När jag blir nykter igen känner jag fruktansvärd skam, som är svår att hantera på något annat sätt än att dricka igen.
• När jag är nykter pendlar jag hela tiden mellan eufori och djupaste mörker. Jag vill dö varje dag. Jag har börjat fundera på att avsluta mitt liv.
• Människor som känner till hur jag mår är jätteoroliga, både för drickandet och för mitt mående. De tjatar om att jag måste ha hjälp men allt känns så svårt.

Jag behöver hjälp nu, idag. Vad ska jag göra?”

Det kommer suga att vara så ärlig. Som när man måste klä av sig inför gynekologen. Man blir naken och utsatt och det är lätt att glömma att de man pratar med är proffs som sett allt redan, de tycker inte det är konstigt eller ovanligt, de vet hur vägen framåt borde se ut.
Det här @karamelldrottningen! Har du verkligen talat om allt det här, och de tycker att du inte behöver mer hjälp? Har du sagt att du inte klarar det på egen hand? Det låter i så fall både otroligt och väldigt sorgligt. :(

Du har dock tidigare i tråden skrivit att du inte kan vara helt uppriktig mot någon. Jag får ofta en bild av att du kanske inte är helt ärlig med vilken eller vad för sorts vårdkontakt du tagit, och vad som sagts. Mer att du skriver sådant som folk vill läsa. Sen dricker du igen, och skriver andra saker.
Jag svarar alltid uppriktigt på alla frågor. Sen orkar jag kanske inte berätta exakt allt. Detta med körningen tror jag inte jag har nämnt. Får göra det nästa måndag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 040
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hästen har ingen respekt för bommar