Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Misshandla är en klar överdrift. En liten puff/klapp möjligen. Och bara när han är sjukt jobbig och ska ”hjälpa till”

Återigen; lägg av. Det där biter inte på mig överhuvudtaget. Och jag hoppas verkligen att det inte biter på någon annan i tråden heller. Ta ansvar för dina handlingar istället för att försöka prata bort dom.

Misshandla är en klar överdrift. En liten puff/klapp möjligen. Och bara när han är sjukt jobbig och ska ”hjälpa till”

Och detta försvarar du när du är nykter. Likadant som du försvarar att du kört onykter, antagligen körde du idag också eftersom du vägrar svara på frågor kring det, det är liksom ditt standardsätt att inte säga sanningen genom att svara på allt utom frågorna du faktiskt får.

Jag försvarar ingenting jag vet att jag gjort fel.
Men misshandel.. hade inte NÅGON reagerat då? Detta var alltså utomhus och fullt med människor. Inte misshandel långt ifrån

En ung Bukefalist skrev för några dagar sedan något så väldigt klokt om detta minst sagt infekterade forum som Dagbok kan vara när det kommer till psykisk ohälsa, att det ofta ingår i ens eget självskadebeteende att skriva och göra dåliga saker, för att få uppmärksamheten som en form av belöning. Om jag minns rätt, så har även en annan användare påpekat detsamma om just denna tråd tidigare och ditt missbruk, @karamelldrottningen. Det är så väldigt tydligt att du absolut inte nått botten ännu, och använder dina trådar för att både få beröm och bannor och samtidigt upprätthålla missbruket. Du är inte ärlig mot någon, allra minst dig själv och absolut inte mot användarna i denna tråd eller tidigare trådar. Likadant gör du nog garanterat gentemot din omgivning och vården, så att du slipper ta det yttersta steget och kan fortsätta missbruka.

Jag vill inte ha bannor från någon. Inte en kotte.
Har inte kunnat berätta för någon utom en pytteliten skara människor. Förutom de inom vården är det väl tre människor som vet om detta. Mest partner vet om mycket men inte ens han vet om allt.
Att inte peppa och stryka dig medhårs för allt du gör är väl knappast att betrakta som ”bannor”.

Nu föreslår jag att du funderar på följande och du behöver verkligen inte svara här. Men tänk efter!

I morse mådde du skit, ville dö och drack. Beroendemedicinska mottagningen, som jag antar är vad du syftade på att du tänkt ringa, hade inte telefontid förrän imorgon. Du kunde då ta kontakt genom att ringa psykakuten. Men det "hann" du inte för du var på väg till rehab. Sen gick du på AA-möte, något du vanligen undviker.

Denna metod, att gå på rehab en gång i veckan och random AA-möten, har du praktiserat ett tag nu. Men det bör vara uppenbart att det inte fungerar. För du mår dåligt ändå och du dricker ändå. Och - här kommer det du ska fundera på - är kanske meningen? Genom att göra dessa saker lurar du dig själv och en del runt omkring dig att du faktiskt gör något åt ditt drickande. Och så kan du fortsätta dricka.

Tänk på det!

Ni tror ni är så kloka och insiktsfulla och det kanske ni är men alltså jag orkar inte mer!

slutdiskuterat punkt. Jag har en plan och den håller jag och fått stöttning på rehaben idag och så

En ung Bukefalist skrev för några dagar sedan något så väldigt klokt om detta minst sagt infekterade forum som Dagbok kan vara när det kommer till psykisk ohälsa, att det ofta ingår i ens eget självskadebeteende att skriva och göra dåliga saker, för att få uppmärksamheten som en form av belöning. Om jag minns rätt, så har även en annan användare påpekat detsamma om just denna tråd tidigare och ditt missbruk, @karamelldrottningen. Det är så väldigt tydligt att du absolut inte nått botten ännu, och använder dina trådar för att både få beröm och bannor och samtidigt upprätthålla missbruket. Du är inte ärlig mot någon, allra minst dig själv och absolut inte mot användarna i denna tråd eller tidigare trådar. Likadant gör du nog garanterat gentemot din omgivning och vården, så att du slipper ta det yttersta steget och kan fortsätta missbruka.
Jag har också reflekterat över det sedan dess.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 040
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar