Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Det sitter ju i huvudet allting. Annars är jag frisk som en nötkärna (varför säger man ens så nötkärna :laugh: ?)

Du lever i förnekelse.

Jag har levt med en alkoholist och känner igen beteendet: gör några saker inom komfortzonen. Få uppskattning och håll de svåra frågorna stången. Och därmed undvik att trycka på knappen och börja sluta dricka på riktigt.

Du lever i förnekelse.

Jag har levt med en alkoholist och känner igen beteendet: gör några saker inom komfortzonen. Få uppskattning och håll de svåra frågorna stången. Och därmed undvik att trycka på knappen och börja sluta dricka på riktigt.
Jaha grattis till mig som lurar alla andra inklusive mig själv 🔫

Jag svarar alltid uppriktigt på alla frågor. Sen orkar jag kanske inte berätta exakt allt. Detta med körningen tror jag inte jag har nämnt. Får göra det nästa måndag

Om du inte berättar allt så får du ju inte heller rätt vård. Det känns mest som att du kämpar för att inte få "alkoholist" stämplad på dig, för då kan du fortsätta intala dig att det inte är så farligt och fortsätta med ditt missbruk, samtidigt som du även kan sitta här och hävda att du minsann sökt hjälp.

Jag vill inte ha någon guldstjärna jag vill bara få må bra 😞
...men då måste du jobba för det med alla medel och ta/söka all hjälp som finns. Berätta för dina närmaste att du är alkoholist, på riktigt, och sluta ducka för sanningen.
Ju snabbare du på riktigt gör någonting för att du ska må bra, desto snabbare kommer du också att bra. "Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke"

Jag vill inte ha bannor från någon. Inte en kotte.
Har inte kunnat berätta för någon utom en pytteliten skara människor. Förutom de inom vården är det väl tre människor som vet om detta. Mest partner vet om mycket men inte ens han vet om allt.

Detta med att jag blir ”våldsam” har med alkoholen att göra det tror jag. Är definitivt inte sån annars. Tvärtom verkligen.

Det är ju sånt här som gör det väldigt tydligt att du antagligen inte är ärlig, för du slätar konstant över dina problem. Du har inte varit "våldsam" du har slagit din partner flera gånger, likadant som du försöker påstå att du aldrig kört onykter men på nåt sätt varit så bakis så du spyr, druckit i bilen men ändå varit nykter. Hur du är som nykter är inte viktigt i dom lägena eftersom du inte varit nykter

Du är inte ärlig

Det är ju sånt här som gör det väldigt tydligt att du antagligen inte är ärlig, för du slätar konstant över dina problem. Du har inte varit "våldsam" du har slagit din partner flera gånger, likadant som du försöker påstå att du aldrig kört onykter men på nåt sätt varit så bakis så du spyr, druckit i bilen men ändå varit nykter. Hur du är som nykter är inte viktigt i dom lägena eftersom du inte varit nykter

Du är inte ärlig
Jag slår aldrig hårt.

Jag vill inte ha någon guldstjärna jag vill bara få må bra 😞
Men förstår du att vägen till att må bra inte är en bred och fin motorväg, snarare en liten kostig genom snårskog?

Här ännu ett citat till dig, min fetning:

"Like depression and other mental illnesses, addiction is a very real medical disorder that is rooted in brain changes—but the condition is so much more complex than that. According to a definition by the American Society of Addiction Medicine (ASAM), "Addiction is a primary, chronic disease of brain reward, motivation, memory and related circuitry. Dysfunction in these circuits leads to characteristic biological, psychological, social and spiritual manifestations. This is reflected in an individual pathologically pursuing reward and/or relief by substance use and other behaviors."

The past president of ASAM, Michael Miller, MD, DFASAM, explained it this way: "At its core, addiction isn't just a social problem or a moral problem or a criminal problem. It's a brain problem whose behaviors manifest in all these other areas. Many behaviors driven by addiction are real problems and sometimes criminal acts. But the disease is about brains, not drugs. It's about underlying neurology, not outward actions."

Länk

Jag önskar att du kunde ta till dig att missbruket eller valet att sluta med det samma inte är en fråga om viljestyrka. Missbruk är en reell sjukdom.

Som med alla andra sjukdomar måste man vara brutalt ärlig (och överdriva lite) för att få rätt vård. Ju mer man viftar bort symtom och ju mer man säger att man klarar sig själv, desto längre ner blir man prioriterad i sjukvårdens system.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 040
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hästen har ingen respekt för bommar