Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Är också arg på mig själv för att jag är en sådan velputte och skriver massa nonsens och en massa andra saker.
Är lite nervös för imorgon för att ringa. Vad jag ska säga och hur och hur jag ska börja och kommer de att tycka att jag är helt knäpp och kommer någon att bli arg osv.
Jag orkar inte mer kämpa med nånting. Vill bara må bra NU!
Fast det är en kamp att komma ifrån ett beroende, men å andra sidan är det en jäkla kamp att vara beroende också.

Men detta med att jag kan sluta gör att jag tvivlar. För nu har jag kunnat dricka kontrollerat två dagar i rad och det är bra. Inga urspårningar eller så alls.
Men ändå känns det som att jag gör fel. Det förstår jag inte heller. Det är liksom inte njutningsfullt. Det är ett måste för att kunna slappna av lite.
Så jag vet inte längre vad jag ska tro om mig själv alls.
Samtidigt om jag inte hade ett problem så borde jag kunna hålla mig helt nykter utan att det är jobbigt. Men det kan jag ju inte?
Nej det kan du inte för du är alkoholist. Ring imorgon och be om att bli inlagd. Det är du värd, du måste ta hand om dig och även din partner vill hjälpa.

Är lite nervös för imorgon för att ringa. Vad jag ska säga och hur och hur jag ska börja och kommer de att tycka att jag är helt knäpp och kommer någon att bli arg osv.
Det enda du behöver säga är "Jag har alkoholproblem och vet inte var jag skall vända mig. Jag behöver hjälp. Vad ska jag göra?"
Så har de förhoppningsvis bra svar på det att ge.

Är också arg på mig själv för att jag är en sådan velputte och skriver massa nonsens och en massa andra saker.
Du ska vara ÄRLIG och berätta ALLT om hur du inte kan hantera alkohol, att du är beroende av effekten för att överhuvudtaget hjälpligt fungera i vardagen. De kommer förmodligen hjälpa dig på traven genom att ställa frågor.

Fega nu inte ur ytterligare en gång!! Ingen kommer att tycka att du är "knäpp" och varför i hela friden skulle någon bli arg :confused: ??

Alternativ 1: fortsätta som du gör nu = mår inte bra

Alternativ 2: ta tag i ditt beroende = jobbigt men mår mycket bättre sen

Du har ju kört första alternativet ett bra tag bara i den här tråden, det verkar jättekämpigt. Vill du fortsätta så?

Här har du manus om det är svårt att komma på vad du ska säga:
”Hej, jag heter NN och är alkoholist. Jag kan inte sluta. Nu är det måndag morgon och jag dricker redan.”
Det där som jag tänkte ringa idag har telefontid först imorgon.
VC vet jag inte längre. Vad kan de ens erbjuda?
Jo gården måste jag försöka ringa till också

Det där som jag tänkte ringa idag har telefontid först imorgon.
VC vet jag inte längre. Vad kan de ens erbjuda?
Jo gården måste jag försöka ringa till också

Har du bestämt dig för att faktiskt bli nykter idag, eller önskar du egentligen en till dag med vinet?

Jag är inte arg på dig, det är bara så sorligt att se en person som egentligen verkar vara vettig och trevlig, vara så fullständigt kapad av alkoholdjävulen.

Men som vi ju alltid återkommer till, var och en måste nå sin botten att ta avstamp i. Det verkar inte som att du nått den än.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar