Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Försök komma ihåg när du läser inlägg här, att alla skriver från sitt perspektiv som är präglat av uppväxt och egna erfarenheter som vuxen.

Menar inte bara såna som har erfarenhet av närståendes missbruk. Men alla läser en situation utgående från sin egen livserfarenhet och hur saker varit tidigare. Tolkningen blir därför så som man tänker att ett inlägg skulle passa in i ens egna referensramar.

Tror du har det väldigt jobbigt och ser att du kämpar. Hoppas det känns bättre snart!

Partner sa att snälla ta dig på ett AA möte finns det något nu ikväll. Och han sa att snälla drick inte.

Men jag orkar inte göra som alla andra säger hela tiden. Jag vet inte längre. Vill inte dricka ens 😞

Partner sa att snälla ta dig på ett AA möte finns det något nu ikväll. Och han sa att snälla drick inte.

Men jag orkar inte göra som alla andra säger hela tiden. Jag vet inte längre. Vill inte dricka ens 😞
Jag tror att det hade blivit enklare för dig om du erkänner att du dricker för att DU vill dricka. Det är absolut INGEN annan som vill att du sitter och häller i dig alkohol.

Men jag ska lära mig att bli en bra nykter människa. Det är målet. Vill inte ha det så här. Allt är bara skit
Jag tror nog du får sänka ambitionsnivån till att bara vara en nykter människa. Att vara bra också är lite väll ambitiöst. Att vara en bra människa är svårt, att dessutom vara "bra" när man genomgår en stor kris och kämpar med ett beroende är nog helt omöjligt.

Du kanske kommer vara lite kass och trist men var nykter, kass och trist. Så mycket mycket bättre än att var påverkad och enastående. Du har en uppgift och det är att vara nykter det andra är sekundärt.

Jag vill kunna klara av allting nyktert. Känner att det är den rätta vägen att gå.
Nu har jag bara druckit lite. Vill stanna här och inte mer.
Vet du inte hur jag ska klara av allt.
Jo jag vet mer hjälp. Men det är jätte jätte svårt.

Grejen är att ångesten, hopplösheten och allt har blivit bättre nu. Detta är verkligen som min medicin. Nu gäller det bara att jag stannar här och inte bara dricker mer än jag ska.
Lagom är bäst. Helst inget alls men när det inte funkar som ikväll. Bara lite lite för att stilla oron ångesten och tusen miljarder tankar 🙏

Jag vill kunna klara av allting nyktert. Känner att det är den rätta vägen att gå.
Jätte jätte svårt? Man måste ta sig över större och mindre trösklar i livet för att komma vidare. Livet kommer med utmaningar - för alla!
Tänk så skönt då du kommit över "mera hjälp -tröskeln". Bara att göra, så har du inte den surdegen framför dig mera.

Grejen är att ångesten, hopplösheten och allt har blivit bättre nu. Detta är verkligen som min medicin. Nu gäller det bara att jag stannar här och inte bara dricker mer än jag ska.
Lagom är bäst. Helst inget alls men när det inte funkar som ikväll. Bara lite lite för att stilla oron ångesten och tusen miljarder tankar 🙏
Kinesisk akupunktur?

Vad är det som är "jätte jätte svårt" med att söka mer hjälp för dina problem? Skäms du, eller är det något annat som hindrar? Partnern skulle ju hjälpa dig med att söka hjälp hos VC igen - hur gick det med det? Det känns som om du hela tiden nedprioriterar dina problem tills du håller på att spricka. Och då tar du till flaskan igen. Samma mönster varenda gång.

Ta emot din partners erbjudande om hjälp. Förstår att det är svårt men det kommer ju att bli bättre om du accepterar och tar emot mer hjälp. Du är en så mycket trevligare person när du är nykter. Tillåt dej att vara nykter :heart du missar så otroligt mycket när du är full. tänk bara vad skönt att slippa bakfylleångesten.

Ta emot din partners erbjudande om hjälp. Förstår att det är svårt men det kommer ju att bli bättre om du accepterar och tar emot mer hjälp. Du är en så mycket trevligare person när du är nykter. Tillåt dej att vara nykter :heart du missar så otroligt mycket när du är full. tänk bara vad skönt att slippa bakfylleångesten.
Jo. Han är på fest just nu. Dit jag också skulle vara med men måste vara hemma. Så mycket till hjälp är det inte. Men ja jag håller med men gör motsatt ändå 😞

En grej jag tänkte på som jag måste skriva om är hur viktigt det är om någon känner att denna tråden är jobbig och blir arg på mig osv. Så snälla läs inte för er egen skull. Säger inte detta för att vara spydig utan tvärtom.
För det måste vara hemskt att som anhörig se skiten och som flera har varit med om liknande och det sista jag vill är att någon annan ska bli illa till mods eller må dåligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21