Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Så där. Inget mer nu. Jag sa ju att jag klarar av att sluta när jag vill. Inte ens svårt :laugh:
Förstår inte allas reaktioner ”snälla drick inte” osv.
Helt galet
Det här inlägget är så otroligt tydligt skrivet med din missbrukarröst. Det första jag tänkte var ”Åh nej, nu är hon kidnappad igen…” Jag vet att du tror att du hinner stanna innan du är påverkad, innan det ens märks, men det går så långt att det till och med går att se i skrift. Det är allvarligt.

Extremt lite har jag druckit mot vad jag brukar. Verkligen bara absolut nödvändigaste inte en droppe mer än så.
Jag är ledsen men i ditt läge finns tyvärr inget "det nödvändigaste" och det vet du också. Det här bara ett försök att rättfärdiga ett snedtrsmp inför dig själv.
Ta mer hjälp innan "det nödvändigaste" blir till flaskor och de som erbjuder hjälp har lämnat. ❤️

Skulle vara intressant med en alkomätare för känner mig helt nykter. Men det är jag väl inte? Gissar på 0,02 promille i blodet max inte mer
Jag har en sån här (snäppet sämre än en dräger enligt test). Köp gärna en, så får du ett kvitto på att du nog ofta har en betydligt högre alkoholhalt än du tror, jag har testat någon kväll bara för att se hur jag ligger till. Det är i princip alltid lite högre än jag skulle gissa.

Jag blåser alltid dagen efter jag druckit på morgonen om jag planerat att köra bil senare den dagen. Jag kör bara bil senare om jag blåser 0,0 när jag vaknar. Skulle den visa 0,01 när jag vaknade skulle jag se det som att jag inte bör köra bil alls den dagen. För den kan faktiskt visa fel, så jag kör bara om den visat 0,0 en bra bit innan jag sätter mig i bilen.

Screenshot_2023-10-28-20-41-27-70_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12~2.webp

Bra att du lyckades hejda dig den här gången. Men du vet ju av erfarenhet att du allra oftast inte kan det, och att "bara ett glas" väldigt ofta blir ett intensivt drickande. Det är lite som att släppa fångponnyn på frodigt bete och tänka att EN tugga är ingen fara. I verkligheten blir det väldigt ofta väldigt mycket mer.
Det finns inget som heter "nödvändigt" när det gäller alkohol. Det nödvändiga är annan hjälp för problemen du medicinerar med spriten.

Och som flera skrivit tidigare är du en mycket trevligare, mognare, roligare och smartare person som nykter. Det märks stor skillnad.

Jag ska bli nykter på heltid.
Inga bortförklaringar. Inga undantag.
Det bara är så. Sen får jag tycka vad jag vill om den saken.
Går utanför mig själv. Ser objektiv och det ser inte bra ut alls. Kanske lite bättre än förr men fortfarande inte bra ut. Alkoholen ska inte få styra över denna kroppen och den ska inte användas som medicin.
Jag vet om att ju mer jag dricker ju mer ångest får jag. Så varför drack jag nu ikväll?
Nej inga bortförklaringar!
Jaha och då blir det tyst?
Men vad är skillnaden på förklaring och bortförklaring om en förklaring per automatik räknas som en bortförklaring?
Därför att ingen rent fysiskt har öppnat min mun och hällt i alkohol. Utan det är JAG och ingen annan.

En grej jag tänkte på som jag måste skriva om är hur viktigt det är om någon känner att denna tråden är jobbig och blir arg på mig osv. Så snälla läs inte för er egen skull. Säger inte detta för att vara spydig utan tvärtom.
För det måste vara hemskt att som anhörig se skiten och som flera har varit med om liknande och det sista jag vill är att någon annan ska bli illa till mods eller må dåligt.
Jag blir varken arg eller illa till mods.
Utan i stället så ser jag ett hopp om att en människa kan komma ur något som den far illa av.
Så mina känslor i tråden är hoppfullhet.

Går utanför mig själv. Ser objektiv och det ser inte bra ut alls. Kanske lite bättre än förr men fortfarande inte bra ut. Alkoholen ska inte få styra över denna kroppen och den ska inte användas som medicin.
Jag vet om att ju mer jag dricker ju mer ångest får jag. Så varför drack jag nu ikväll?
Men vad är skillnaden på förklaring och bortförklaring om en förklaring per automatik räknas som en bortförklaring?
Därför att ingen rent fysiskt har öppnat min mun och hällt i alkohol. Utan det är JAG och ingen annan.
Då behöver du nog sjukskriva dig och lägga in dig och berätta för folk även om ditt liv spricker.

Hur ska du göra rent konkret för att bli nykter på heltid?

Jag ska iaf börja lyssna mer på beroende poddar och annan liknande media. Nej det räcker inte för mig men det är en sak jag rent konkret kommer göra mer och oftare.
En ny app för alkoholister men känner mig lite rädd att använda mig av den för känns som att den är mer till för lite stabila nyktra personer?
Alltså man kan träffas och göra nyktra aktiviteter med folk man inte känner.

Men jag behöver mer stöd. Detta känns för osäkert. Det är en daglig kamp.

Jag ska iaf börja lyssna mer på beroende poddar och annan liknande media. Nej det räcker inte för mig men det är en sak jag rent konkret kommer göra mer och oftare.
En ny app för alkoholister men känner mig lite rädd att använda mig av den för känns som att den är mer till för lite stabila nyktra personer?
Alltså man kan träffas och göra nyktra aktiviteter med folk man inte känner.

Men jag behöver mer stöd. Detta känns för osäkert. Det är en daglig kamp.

Bra och viktig insikt, du behöver mer stöd!

Jag lyfter det igen och tycker verkligen du ska tänka till nu om det inte ändå är rätt för dig med tanke på ditt humör och dina tankar och agerande den senaste tiden - jag tycker absolut att du behöver lägga in dig.

Svårt att jobba med sig själv när jag är så här. Jag vet inte vad jag ska börja någonstans. Ena stunden känns det hoppfullt och nästa helt meningslöst allting.
Det enda jag vill är att få må bra och att alla runt om mig ska må bra. Ibland känns det som att ju mer jag kämpar ju värre blir det. Jag vet inte ens vem jag är längre eller vem jag varit och vad jag kommer bli och jag orkar inte ens tänka längre och planera och fundera.
Känner mig mig helt matt mentalt.
Det är så mycket jag borde göra och ta tag i. Och visst har jag tagit en del men det är aldrig tillräckligt. Just nu är jag ledsen och så trött. Jag kommer att fortsätta jobba på idag oavsett hur det känns Men det ska inte behöva känna så här utan det borde vara lättare livet.
Det finns mycket att leva för det gör det men samtidigt känns det som en väldigt smidig utväg att bara försvinna härifrån alltså att jag ska dö. Men jag tror inte att jag kommer att göra det eller jag menar alla dör ju någon gång men jag kommer inte ta livet av mig det tror jag inte fast det känns så ibland starkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21