Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Svårt att jobba med sig själv när jag är så här. Jag vet inte vad jag ska börja någonstans. Ena stunden känns det hoppfullt och nästa helt meningslöst allting.
Det enda jag vill är att få må bra och att alla runt om mig ska må bra. Ibland känns det som att ju mer jag kämpar ju värre blir det. Jag vet inte ens vem jag är längre eller vem jag varit och vad jag kommer bli och jag orkar inte ens tänka längre och planera och fundera.
Känner mig mig helt matt mentalt.
Det är så mycket jag borde göra och ta tag i. Och visst har jag tagit en del men det är aldrig tillräckligt. Just nu är jag ledsen och så trött. Jag kommer att fortsätta jobba på idag oavsett hur det känns Men det ska inte behöva känna så här utan det borde vara lättare livet.
Det finns mycket att leva för det gör det men samtidigt känns det som en väldigt smidig utväg att bara försvinna härifrån alltså att jag ska dö. Men jag tror inte att jag kommer att göra det eller jag menar alla dör ju någon gång men jag kommer inte ta livet av mig det tror jag inte fast det känns så ibland starkt.
Det är just därför du behöver hjälp. Någon som kan guida dig genom all skiten och ge dig verktyg för att du ska kunna hantera det.

Svårt att jobba med sig själv när jag är så här. Jag vet inte vad jag ska börja någonstans. Ena stunden känns det hoppfullt och nästa helt meningslöst allting.
Det enda jag vill är att få må bra och att alla runt om mig ska må bra. Ibland känns det som att ju mer jag kämpar ju värre blir det. Jag vet inte ens vem jag är längre eller vem jag varit och vad jag kommer bli och jag orkar inte ens tänka längre och planera och fundera.
Känner mig mig helt matt mentalt.
Det är så mycket jag borde göra och ta tag i. Och visst har jag tagit en del men det är aldrig tillräckligt. Just nu är jag ledsen och så trött. Jag kommer att fortsätta jobba på idag oavsett hur det känns Men det ska inte behöva känna så här utan det borde vara lättare livet.
Det finns mycket att leva för det gör det men samtidigt känns det som en väldigt smidig utväg att bara försvinna härifrån alltså att jag ska dö. Men jag tror inte att jag kommer att göra det eller jag menar alla dör ju någon gång men jag kommer inte ta livet av mig det tror jag inte fast det känns så ibland starkt.
Du ska inte jobba med dig själv på egen hand. Någon behöver guida dig i processen. Jag förstår inte varför du så envist vägrar hjälp? Låt partnern få hjälpa dig. Han har ju erbjudit!

Du behöver inte klara allt själv, inte reda ut alla tankar själv.

Du behöver få komma till en duktig, utbildad och erfaren person där du kan vara dig själv. Sen blir det den utbildades uppgift att reda ut allt och jobba tillsammans med dig för att du ska börja må bättre.

Försök släpp kontrollen och inse att du inte klarar det här ensam.

Det enda jag vill är att få må bra och att alla runt om mig ska må bra. Ibland känns det som att ju mer jag kämpar ju värre blir det.
Det här tror jag är ett av dina problem, kombinerat med att du har för lite hjälp.
Jag förstår att du vill att alla omkring dig ska må bra men du tar på dig ett så oerhört stort ansvar för deras mående. Just nu är det du som är sjuk så då måste du lägga all din energi på dig själv. De runtomkring dig är vuxna människor, de kan ta ansvar för sitt eget mående. Lägg din tid och energi på dig själv istället för att försöka laga hela din bekantskapskrets.

Jag har aldrig med betoning på aldrig någonsin haft några som helst problem när det gäller alkohol.
Det enda är att jag tycker att vin smakar gott men det är också allt.

Vilken berg-och-dalbana du lever i Karamellen! Jag tycker synd om dig idag som inte får rätsida på tankar och livet utan kör strutsmetoden som funkat kanon (?) så länge och dövar allt med alkohol. Förhoppningsvis inser du snart att du behöver hjälp på riktigt.

Nej jag är inte full. Dricker kaffe i detta nuet om nu någon undrar.
Jag har kommit fram till att jag är utbränd. Det är det som är problemet. Inte alkoholen.
Måhända är du utbränd och det lett till alkoholism, men du kan likväl vara utbränd p.g.a. alkoholismen.

Oavsett behöver du inse att det är dags att söka ordentlig hjälp för alla dina problem. Alkoholen inkluderat.

Jag har aldrig med betoning på aldrig någonsin haft några som helst problem när det gäller alkohol.
Det enda är att jag tycker att vin smakar gott men det är också allt.
Åh herre min gud... O_o Hur var det nu igen när du satt och drack sprit medan du körde bil? Eller när du stal en flaska gin från en vän? Eller när du fick ett utbrott på ett hotell såpass att du skrämde grannarna?

När du skriver som ovan förstår jag egentligen inte alls vad som pågår i ditt huvud.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17