Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Jag sökte faktiskt här på forumet om vad jag hade skrivit om vin. Och ser inte att jag skulle haft problem innan utan det måste kommit nu. För innan kunde jag ju dricka ofta utan att det var något konstigt. Nu går jag inte ens dricka en endaste gång av någon anledning och bara det går inte ihop. Eller har jag varit full massvis med gånger utan att ens veta om det själv?
Jag vet helt ärligt inte. Ett inlägg från 2018 där jag skrev att jag druckit tre glas vin och att det var två glas mer än jag brukar dricka. Detta måste väl vara ljug? Eller drack jag så lite då?
Jag minns helt ärligt inte. Men det är ju inte så länge sedan. Jag får inte ihop det alls
Det går bra att utveckla "regelrätt" alkoholism på fem år! Mycket snabbare också.

Massa inlägg från mig ikväll. Röriga tankar —> fler inlägg :cautious:
Tre glas vin och det är två glas mer än jag brukar ta i normala fall så ja stort behov av att snacka helt plötsligt men lite sent att ringa någon.
Allt är iaf INOM KONTROLL vad gäller julförberedelserna :up:
Men har full förståelse för de som flyr julen. Har själv lite lust att åka på nån miljöfarlig till ett tropiskt land :arghh:
Men ja det ÄR fint med snö och hela faderuttan. Men samtidigt = :yuck:

Ska försöka sova. Va i stallet vid sju, halv åtta.
Inlägget jag reagerade på

Ärligt talat. Du har två vägar att gå. Den ena är att du fortsätter ditt tramsiga tonårsbeteende och stoppar huvudet i sanden för att du inte vågar ta tag i dina problem - dricker hur mycket du vill för du har minsann inga problem och tänker aldrig på alkohol och alla andra tänker ju på alkohol ibland, och det är så elakt att just du inte får dricka alkohol när alla andra kan och därför tänker du minsann göra det ändå, och du har aldrig tappat kontrollen över ditt drickande eller slagit någon eller kört full, och fortsätter glorifiera ditt sluga smygande med alkohol osv osv osv.

Den andra vägen är att du ser verkligheten som den ser ut. Du har verkliga problem (som ALLA andra människor!!), du inser att du dövar dina problem med alkohol och inser också att för att må bra på riktigt behöver du ta tjuren vid hornen och närma dig det där asjobbiga du tampas med. Du inser också att alkohol i längden skadar mer än det gör nytta i stunden. Du TAR HJÄLP för du inser också att du absolut inte fixar det här själv.

Jag sökte faktiskt här på forumet om vad jag hade skrivit om vin. Och ser inte att jag skulle haft problem innan utan det måste kommit nu. För innan kunde jag ju dricka ofta utan att det var något konstigt. Nu går jag inte ens dricka en endaste gång av någon anledning och bara det går inte ihop. Eller har jag varit full massvis med gånger utan att ens veta om det själv?
Jag vet helt ärligt inte. Ett inlägg från 2018 där jag skrev att jag druckit tre glas vin och att det var två glas mer än jag brukar dricka. Detta måste väl vara ljug? Eller drack jag så lite då?
Jag minns helt ärligt inte. Men det är ju inte så länge sedan. Jag får inte ihop det alls
Det hade inte gått så långt 2018 att du ens kunde tänka dig att ha problem... 5 år är längre tid än man tror.
Sen har du tagit bort mängder av inlägg i dina dagbokstrådar, ja hela trådar. Jag kan inte säga hur länge den här förnekelsen varit tydlig på Buke men vi är väl uppe i åtminstone 2 år nu?

Du har ju tagit bort flera trådar innan denna så det är väl inte så konstigt att det kanske inte dyker upp så mycket.

Och vi har haft kontakt via pm om detta.
För över 3 år sen.

Men om jag nu hade en sjukdom - alkoholism.
Varför tar jag då inte mer hjälp då?
Varför gömmer jag och hållet på?
Varför är jag så här?
Varför all SKAM?

Jag häller inte i mig sprit. Jag kan dricka långsamt
Och jag kan njuta och säga stopp.
Men jag är nånstans dum i huvudet. Nånting som inte går ihop. Och nej inlagd det r helt enkelt omöjligt men jag kan ringa och rådfråga.

Varför är jag så här?
Varför all SKAM?
Men så gör väl "alla" med ett beroende, förnekar, gömmer, ignorerar, bortförklarar och ljuger (framförallt för sig själv). Det största steget i att bli av med beroendet är ju att erkänna för sig själv att det finns ett problem. Beroendesjukdomar slåss för sitt liv för att få fortsätta att få parasitera på värdens hjärna.

Varför är jag så här?
Varför all SKAM?
För att alkoholism och övriga missbruk är till stor del förnekelse. Du har mästrat den konsten helt vilket ger dig stora hinder i processen att få hjälp då du i vartannat inlägg bestämmer dig för att vara nykter och i nästa förnekar alla problem. Så går det tills du dricker igen, det blir katastrof och ångrar dig i några inlägg innan missbrukets djävul tar över och det finns inga problem längre med ditt drickande. Du är inte i kontroll. Missbruket är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar