Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Men så gör väl "alla" med ett beroende, förnekar, gömmer, ignorerar, bortförklarar och ljuger (framförallt för sig själv). Det största steget i att bli av med beroendet är ju att erkänna för sig själv att det finns ett problem. Beroendesjukdomar slåss för sitt liv för att få fortsätta att få parasitera på värdens hjärna.
Jag HAR ju erkänt! Tidigare!
Men så blir det så här ändå.

Jag skulle vilja säga att detta är sista äjag dricker men jag tror inte ens på det själv allt är så skevt 😭
Troligtvis inte så länge du inte är ärlig med vård och omgivning om hur illa det faktiskt är. Du försöker varje dag klara något som eskalerar, bara stressen av att inte dricka/dricka/inte dricka/dricka/etc är för mycket för dig. Du klarar inte detta utan stora förändringar och mer stöd från sjukvården.

Troligtvis inte så länge du inte är ärlig med vård och omgivning om hur illa det faktiskt är. Du försöker varje dag klara något som eskalerar, bara stressen av att inte dricka/dricka/inte dricka/dricka/etc är för mycket för dig. Du klarar inte detta utan stora förändringar och mer stöd från sjukvården.
Jo jag försöker bättra mig hela tiden. Ska ta tag i detta ännu mer imorgon

Men snälla jag drack kaffe helt ärligt!!
Nu släpper vi det

Det tvivlar jag inte alls på att du gjorde, jag reagerade bara på att du helt undvikit att svara på frågan hur mycket alkohol du druckit idag. Hade du varit nykter hade du förmodligen varit en smula stolt över det och svarat att du inte druckit (vilket brukar vara fallet i de situationerna). Det går att läsa dig som en öppen bok även om du inte tror det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar