Dackeritten

mahlmt

Trådstartare
Nu är det jag som blir osäker. Ska klass 1 + 2 inte starta från tävlingsområdet eller är det gammal information som ligger kvar sen övriga år.
Det ser ut som om det är fel och att alla starter går från tävlingsområdet.
Hjälp!
// Linda

Sv: Dackeritten

Knappt man tror sina ögon och ÖRON när man betraktar dagens väder. I min del av landet regnar det så det ljummar utanför fönstret. Har noll koll på hur vädret är i övriga landet. Kan vara lokalt men jag tror det är rätt heltäckande....
Såg att det är många 50 km tävlande och en hel massa 50 km CR. Dessa "nykomlingar" får en tuff debut eller mjukstart kan man misstänka. Någon lämnar väl i vanlig ordning lite rapporter i alla fall, får man hoppas!
Ett lycka till är nog på sin plats!

1:a Connie Mogren - Shiloh Two 18,3 km/h

2:a Susanne Fahlström - Zaphir 18,1 km/h

3:a Jonna Brunnström - Sockertoppen 18,1 km/h

4:a Marie Poulakka - Bint Helaween 18,1 km/h

5:a Kjell Westerback - Dinamith 18,1 km/h

6:a Martina Lööv Miss Pasadena 18,1 km/h

Vädret var rätt okej endå. Det regnade mest när vi var på tävlingsområdet, inte så mycket ute på slingorna. Det gick fortare än vad jag trodde att det gjorde när jag ser tiderna. Jag kom trea =) och hästen känns inte alls trött.

Måste ha varit en skojig tävling. Ser att 5 ekipage hade samma tid så det måste ha varit goda förhållanden vädermässigt hos er i alla fall! Ska bli kul att se resultatlistan när den kommer upp!

"Goda förhållanden" är väl en definitionsfråga. Det har varit riktigt ruskigt, ruggigt väder, hård blåst och mycket regn, ibland ösregn. Tappra ryttare och hästar alltså!

Hihi..det blåste storm när vi red slingan runt sjön. Hjälmen lyfte från huvudet!!

Regnet har jag inte så mycket emot när jag rider, men blåsten..

TACK till Dackes fantastiska funktionärer för en jättebra tävling och ert tålamod med min stökiga häst :)

Tack för en fantastisk resultatrapportering. Vad kul att så många arrangörer har börjat prioritera resultatrapporteringen så att den kommer ut på nätet bara några timmar efter tävlingen är avklarad.

"Goda förhållanden" är väl en definitionsfråga. Det har varit riktigt ruskigt, ruggigt väder, hård blåst och mycket regn, ibland ösregn.

Hihi - ja verkligen. Ute på banan är det väl inte hela världen, men i grinden är det bara för jobbigt. När vi skulle ut på andra slingan så kom en storm- och regnattack som gjorde att det var omöjligt att få hästen att stå stilla så att vi kunde sadla. Och ALLT blir blött ....

Hörde att ni även genom vädret fick en ordentlig miljöträning på hästarna som inte alla var så erfarna genom att husera inomhus vid vissa tillfällen. I det stora hela var nog detta en mycket nyttig och lärorik tävling för många av, framför allt, de "färska" hästarna.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 911
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 912
Senast: TantAgda
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat