Då har vi bokat tid..

Mischmasch

Trådstartare
..hos vet. Hunden min, Tim, har någon diffus hälta.

Att han står och håller upp höger framtass när han står still har han hållit på med länge. Men nu har han även börjat halta när han legat och vilat, när han hoppat från höga höjder, sprungit långt o.s.v.

Frambenen är ju inte så raka och fina, det är mer rokokostil på honom. Och sånna där "lösa armbågar" som man kallar det. Ibland ramlar dom ut så han får "bulldogsstil"..

Men jag antar att det är AD och artros. Så då får jag hoppas att han blir bättre med medicin..

På Tisdag ska vi iallafall in. Tim gillar inte alls att gå till vet. Så då kanske dom måste söva honom om dom ska röntga. Och han har hjärtfel :crazy: Tänk om han aldrig skulle vakna mer :cry:

Jag får ju inte heller vara med när dom röntgar, men det kanske är bäst så. Hundarna kan ju bli lite fjompiga om matte är med.

Tror ni man får slinka in och skrapa lite tandsten när han ändå sover? ;)

Min kompis hund hade liknande hältsa, och då var det osteochondros i bogleden.

lycka till med honom, dte kommer säkert gå jättebra.

Tandstenen tar djursjukvårdaran säker bort om du ber dem

mvh

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 932
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 601
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 608
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!