D/S gårdshund vs Jack Russel

H

Headstrong

Ja vilken ras av Jack Russel och Dansk Svensk Gårdshund rekomenderar ni?
Fördelar / Nackdelar?

Sv: D/S gårdshund vs Jack Russel

Jag vet inte så mycket om JR inte så himla mycket om Dansken heller egentligen....men jag har en Dansk svensk valp själv och jag är då jättenöjd med honom...

jag har en lågställd Jack Russel.
Ja måste säga att det är en kanonkul vovve.
Visst är hon lite speciell å vill väl inte riktigt allt som jag vill :smirk:
Men hon är en riktig kel vovve.
Älskar att vara i knät å pussa.
Måste sova i sängen tätt tätt inpå.

men jag tycker det är lite svårt att få henne att lyda.
Det sägs vara en lättlärd hund.
Men jag tror man måste ha mängder av tålamod.
För JR kan ha en mycket bestämd åsik hur dom vill ha det.
envis som en terrier ;)

jag skulle ha valt D/S gårdshund.. dom är mycket trevligare tycker jag

Varför just jack russell vs. gårdshund? De enda likheterna mellan raserna är att de kan likna varandra i typen av teckning samt att de har ungefär samma storlek. I övrigt är jack russelln en TERRIER, en grythund som fortfarande avlas på jaktegenskaper, kräver mycket arbete en fast hand. Gårdshunden är inte en jaktras på samma sätt och aldrig avlad för grytjakt, inte lika skarp och krävande - även om det också är en aktiv hund. Jag brukar alltid säga att om gårdshunden hade någon annan färg skulle ingen ens reflektera över "likheten" eller jämföra raserna.

Liknande trådar

Övr. Hund När ni är redo att köpa hund, hur gör ni? Själv har jag kontaktat några olika uppfödare för att fråga lite i allmänhet och om deras...
2
Svar
27
· Visningar
2 345
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 483
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 002
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka