Cyrill 523

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wintersnowdrift
  • Startdatum Startdatum
W

wintersnowdrift

Jag vill veta allt om halvblodshingsten Cyrill 523 - egna meriter, avkommor, vad han gjorde under sin livstid etc. Stammen har jag, men all övrig info är välkommen.

//Kristin

Cyrill föddes 1971 hos Staffan Hammasköld, som ägde honom hela hans liv.

Cyrill kom från en mycket förvärvningssäker stofamilj. Hans mamma Notre Dame tävlade msv hoppning vid sidan av avelsboxen. Notre Dame var halvsyster till Spitfire (e Lucifer) som gick svår hoppning (har för mig att hon var med i OS), Spitfire var dessutom mormor till hingsten Krocket. Notre Dames helbror Lillebror gick också svår hoppning och jag har för mig att han också var med i OS.
Notre Dame lämnade förutom Cyrill bl a hingsten Notre Fils, svår hoppning, och ett par döttrar som åtminstone gick msv hoppning, tror att Gabriella (e Oberon) gick svår.

Cyrill själv tävlade hoppning och hade placeringar upp till svår klass.

Stofamiljen Cyrill kommer ifrån, (46), är en mycket förvärvningssäker familj vad gäller hoppning :)

Han var ju inte precis av modern ridhästmodell snarare en koloss. Hans tävlingsryttare prisade inte heller hans ridbarhet

Han lämnade ju minst en svårklasshäst i alla fall - Jennifer gick väl GP dressyr? Hon gick väl med en junior/YR på gamla år också?
Finns säkert fler, detta är vad jag kommer ihåg iaf! :)

Mvh Cissi

Cyrills exteriöra omdöme var: Långlinjerad och stor men harmonisk hingst med god överlinje. Står över mycket mark. Grovbent. Måttliga rörelser i skritt och trav.

Hans mått var 172 - 23 cm, så han var en stadig herre!

Till och med 1988 hade han en avkomma i svår hoppning, Cicero, 7 i msv hoppning och 2 i msv dressyr.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
16 248
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 623
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar