Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur används det egentligen? På min tub står det att man ska bara behöva ta en liten mängd och massera in men det lyckas då inte jag med. Den lilla mängden försvinner i svansen utan märkbar effekt. Och sen blir det bara kletigt. Hur gör man?
hmm har jag aldrig någonsin märkt, jag tar en klick stor som en 50öring eller 1kroga, maserar in det i händerna och drar det sen i svansen, reder ut allt även svansarna på stona efter fölning osv.
Jag tycker bara att det funkar bra när Chilis svans är precis nytvättad och helt ren.
Precis som kenneth sa "Man använder det på nytvättad, fuktig svans"
Tar jag i det när svansen inte är nytvättad tycker jag bara svansen drar åt sig ännu mer smuts och taglet blir lite stripigt.
Jag har inte använt det på superren svans, så det är säkert därför som jag har tyckt att det inte fungerar tillfredsställande. Men jag ska prova senare i vår när jag kan tvätta svansen. Vi har inget varmvatten i vårt stall och ingen spolspilta heller, så tvättning på vintern fungerar dåligt.
Stallet är ju av engelsk typ med öppna halvdörrar.
Ja det är säkert därför! Den formulan som är på tub tycker jag "slutar fungera" bara en till två dagar efter bad. Dock funkar sprayen bättre på icke superren svans. Men det blir inte alls lika silkigt som tubformulan på ren svans ()
Jag gjorde alltid så här med min första häst. (otrolig megapissemärr som stod i kallstall utan varmvatten eller spolspilta)
Bad först en kompis att vara hinkhållare. Sedan tog jag en hink som jag fyllde lite mer än till hälften med ljummet vatten som jag hämtade i huset. Knallade ut på stallplan och band upp hästen. Kompisen fick hålla upp hinken medan jag blötte svansen i den.
Sedan fick hinkkompisen springa in och byta vatten medan jag schamponerade
Sedan sköljde jag i hinken igen och sedan två omgångar till.
Himla springande för hinkkompisen dock
Men svansen blir ren och hästens lipper bli våt och kall.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.