Cowboy magic

alazzi

Trådstartare
Hur används det egentligen? På min tub står det att man ska bara behöva ta en liten mängd och massera in men det lyckas då inte jag med. Den lilla mängden försvinner i svansen utan märkbar effekt. Och sen blir det bara kletigt. Hur gör man?

Sv: Cowboy magic

hmm har jag aldrig någonsin märkt, jag tar en klick stor som en 50öring eller 1kroga, maserar in det i händerna och drar det sen i svansen, reder ut allt även svansarna på stona efter fölning osv.

Ja, så här års känns det lättare att använda spray. Vill inte blöta ner händerna så mycket.

Jag tycker bara att det funkar bra när Chilis svans är precis nytvättad och helt ren. :)
Precis som kenneth sa "Man använder det på nytvättad, fuktig svans"

Tar jag i det när svansen inte är nytvättad tycker jag bara svansen drar åt sig ännu mer smuts och taglet blir lite stripigt.

Jag har inte använt det på superren svans, så det är säkert därför som jag har tyckt att det inte fungerar tillfredsställande. Men jag ska prova senare i vår när jag kan tvätta svansen. Vi har inget varmvatten i vårt stall och ingen spolspilta heller, så tvättning på vintern fungerar dåligt.

Stallet är ju av engelsk typ med öppna halvdörrar.

Ja det är säkert därför! Den formulan som är på tub tycker jag "slutar fungera" bara en till två dagar efter bad. Dock funkar sprayen bättre på icke superren svans. Men det blir inte alls lika silkigt som tubformulan på ren svans (:love:)

Jag gjorde alltid så här med min första häst. (otrolig megapissemärr som stod i kallstall utan varmvatten eller spolspilta)

Bad först en kompis att vara hinkhållare. Sedan tog jag en hink som jag fyllde lite mer än till hälften med ljummet vatten som jag hämtade i huset. Knallade ut på stallplan och band upp hästen. Kompisen fick hålla upp hinken medan jag blötte svansen i den.
Sedan fick hinkkompisen springa in och byta vatten medan jag schamponerade :p
Sedan sköljde jag i hinken igen och sedan två omgångar till.
Himla springande för hinkkompisen dock :D

Men svansen blir ren och hästens lipper bli våt och kall. :)

Det är ju därför man ska ha en vattenkokare i stallet om man inte har varmvatten :p Hehe men din kompis fick muskler iaf :D

Kommer jag med världens dummaste fråga XD Var kan man köpa Cowboy magic produkter ?

ja det där med vattenkokaren var smart!
CM kan man köpa i de allra flesta westernbutiker :)

tex. Lil´s, Highridge

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 884
Kropp & Själ Har börjat få ont av mina hälsprickor så behöver ta tag i det innan de blir för djupa. Känner till Footmender men den är rätt dyr, kan...
2
Svar
25
· Visningar
1 529
Senast: Badger
·
Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 764
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka