Alltså, när man diskuterar och hävdar något som fakta, då är det kutym att man backar upp sitt påstående med en länk dit den fakta man nämner stöds. Man ber inte motparten att själv hitta den.
Eftersom jag nu är nyfiken och du inte gör din del så letade jag ändå upp det jag tror (eftersom du inte länkat exakt kan jag ju inte veta) du syftade till och det du säger att han sa stämmer inte. Citat "Die Zahl der Infektionen steigt, die Verfolgung aller Kontaktketten quer durch
#Europa wird immer schwieriger. Wir stehen am Beginn einer Epidemie, in Deutschland und in Europa. Das erfordert gemeinsames Handeln."
VIlket är långt ifrån att säga att man inte längre kan hantera smittspårning. Detta är heller inte en källa på att Tyskland ligger 2-3veckor före Sverige i sin smittspridning vilket var det du ville använda det som. För att backa det påståendet får man titta på antal smittade fall vid specifika tillfällen och där generellt enligt den statistik jag sett i ämnet börjar man räkna det datumet ett land passerat 100 fall.
Nej, jag tycker inte det är alls konstigt att om sjukvårdschefen säger att det finns gott om intensivvårdsplatser så finns det det. Att du har bristande förtroende för vården är tråkigt men inte något som du kan dra in som en sanning om att det "fuskas" nu också.