Förutom alla dödsfall som bara inte hunnits med eller kanske dolts som många rapporterar om från Wuhan. Men ja, folk dör väl inte så ofta av Corona utan snarare av vad viruset ställer till med i kroppen och då kan det klassificeras annorlunda som du skriver. Vi har säkert även i Sverige ett antal som dör av Corona utan att vara testade, vad klassas dessa som?Ja, samtidigt som det troligen pekar på att många som dör inte dör av sin luftvägsinfektion utan av andra orsaker (tex hjärtstopp) som de inte hade fått just nu om inte viruset hade nedsatt dem ytterligare. Jag tycker allt tyder på att vi måste skydda våra äldre och lyssna på de råd vi får från FHM. Jag blev ännu mer övertygad om det av att ha varit på jobbet idag för första gången sedan det bröt ut, det är extrem aktivitet redan nu för att leta riskfaktorer, och jag tror som sagt (men alla blir väl saliga på sin egen tro) att vi som land är bra rustade för att lösa detta på ett såpass bra sätt som går. Inget svar till dig egentligen, men en reflektion..
Jag tror och hoppas att Sverige kommer att gå ur det här starkare än vi var innan, men det kommer att ta tid, lång tid.