Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja exakt. Tyvärr verkar en jävligt stor del av världens befolkning sakna sunt förnuft.Båda tabellerna visar ju egentligen bara vad som följer av sunt förnuft.
Jag tror att mga fler som har djur eller annat åtagande som gör att de dagligen måste ut, måste ta fram en plan för hur situationen ska lösas vid sjukdom. Vem kan ta över åtagandena? Vilka kan hjälpa varandra? För lösningen är inte att fortsätta att tex rasta hunden själv om man är sjuk och inte bor ensligt.
Likaså att fundera över hur man på bästa sätt ska isolera en sjuk familjemedlem i hemmet och vilka rutiner man ska ha för att skydda övr familjen så gott det går.
Av vem?Oj vad fhm och den svenska modellen kritiseras nu i nyhetsmorgon.
Ja finska versionen är motsvarande. Den är verkligen bra! Den sista punkten är folkmassor (dvs över tio personer både utomhus och inomhus) Visa bifogad fil 47636
Av nyhetspanelen. Missade vilka det var, ska kolla upp!Av vem?
Säger mig ingenting, men är det några med kunskap? Läkare, epidemiologer eller liknande?
Låter som tyckare, not sure tho. Lite märkligt vilka man väljer att ha med i tv för att tycka till. Men det var underhållandeSäger mig ingenting, men är det några med kunskap? Läkare, epidemiologer eller liknande?
Eller som det verkar vara idag, bara såna som tycker?
För att finländare är allergiska mot engelsk stavning och uttalSpråkdetalj. Varför har vi i Sverige valt den engelska stavningen av viruset framför vår egen?
Tror alla tre jobbar på DNSäger mig ingenting, men är det några med kunskap? Läkare, epidemiologer eller liknande?
Eller som det verkar vara idag, bara såna som tycker?
Fast Norges motsvarighet till Anders Tegnell och FHM rekommenderade regeringen att inte stänga gränser och skolor. Det beslutade regeringen på eget bevåg. Det är fler smittskyddsmyndigheter som sagt samma men där regeringarna gått emot. Kan kolla närmre källor när jag inte är på väg att somna. Om Norge står det iaf i ABs artikel med försökskaninrubriken.
Men som du säger, vi kommer inte veta förrän efteråt. Och då lär de bli sågade oavsett hur det gått i Sverige för det kommer finnas de som menar att om Sverige gjort som alla andra hade siffrorna blivit ännu bättre/mindre dåliga, om det nu skulle visa sig att strategin är mindre dålig. Är den sämre, ja då ryker de ju då också.
Vad skulle det tjäna till? Att folk gör uppror eller svälter? Klart har man svultit ihjäl får man inte Corona i och för sig, men att det skulle ensamt stoppa Corona känns direkt orealistiskt, det är knappast att vi har mat som driver infektionen om nu syftet inte var att döda folkJa jag tror att det skulle vara mer lönsamt att stoppa all handel, transporter, matproduktion och matdisttrubition för tre månader mot var vi kommer få nu framöver.
Att folk överlever viruset för att de svälter (eller trotsar förbudet att se till att det inte finns mat)? För att folk ska följa och lita på myndigheternas beslut så behöver de vara rimliga. Inget land har hittills kommit på tanken att stoppa just att det finns mat, att bekämpa Corona med matbrist finns det ingen som helst mening med.Konsekvenserna skulle vara att fler människor överlevde ett virus som vi inte har något att göra med. Det negativa är att folk måste vänta lite till.
Fast vad hjälper det om du stoppar (mat)produktionen? Alltså det vore bra om vi var mer självförsörjande och kan exportera, varför nu andra länder skulle välja att ensidigt importera våra varor om vi slutar importera kan man fråga sig.Nu tycker jag att Sverige borde vara mer självförsörjande än det är idag ändå. Överskottet av det vi producerar kan gå utomlands.
Ja jag tror att det skulle vara mer lönsamt att stoppa all handel, transporter, matproduktion och matdisttrubition för tre månader mot var vi kommer få nu framöver.
Konsekvenserna skulle vara att fler människor överlevde ett virus som vi inte har något att göra med. Det negativa är att folk måste vänta lite till.
Nu tycker jag att Sverige borde vara mer självförsörjande än det är idag ändå. Överskottet av det vi producerar kan gå utomlands.
Tror alla tre jobbar på DN
Inte att förglömma förbudet mot ministerstyre som en del från andra länder tycker är extremt udda.Enligt Tegnell igår på nyheterna, när Norges regering varit väldigt kritiska mot vår hantering av viruset, säger han att myndigheterna och regeringen har ett väldigt nära samarbete i Sverige och litar mer på varandras sakkunnighet och håller inte isär politik (här synonymt med mångas syn på handlingskraft) och myndigheternas framförande av fakta.
Jag tycker det låter väldigt rimligt.
Spansk stavning?Språkdetalj. Varför har vi i Sverige valt den engelska stavningen av viruset framför vår egen?