Covid-19 del 13

Varit hemma nu 1v med covid.
Insjuknade samma dag som jag skulle tagit spruta 3, typiskt.

Klarat mig från smitta trots att jag träffar hundratals med olika männsikor varje dag, men nu var det dags!
Hög feber 3 dagar och förkyld.
Måmga fall på jobbet senaste tiden, de allra föesta utan några symptom alls så mörkertalet på smittade måste vara högt!

Sambo o dotter i karantän men båda friska, de tog sina senaste sprutor ganska nyligen, det kanske hjälpt lite?
Hemma har vi levt typ som vanligt.
Glömde

Hemmatest dag 1 av symptom - negativt
Hemmatest dag 3 av symptom - positivt
Olika märken på testen

Hemmatesterna verkar helt opålitliga. Är de positiva så stämmer det men problemet är att ofta visar falskt negativt. Min granne hade symtom och tog tre olika hemtest under två dagar. Samtliga negativa. Prc sen positivt
För mig och sambon har de stämt bra även om de helt klart verkar ha sämre känslighet. Jag positivt på både antigen och PCR, han negativt på båda. Iof har han också känt sig sjuklig så frågan är om han inte haft det också, bara för låga nivåer vid test.

Jag är inne på dag fyra av karantän pga symptom och testat positivt på hemmatest. Kan som tur är jobba hemifrån även om jag är lite risig, men kvällarna är en intressant kombination av att vara rastlös men också orkeslös.

Är alltså "hemmatest" ordet som används mest frekvent när man menar antigentest i Sverige? Jag blir så förvirrad, för PCR-test kan ju också göras i hemmet men det är en enorm skillnad på de två och deras tillförlitlighet. Jag blir alltså väldigt osäker på vad folk menar när de skriver att de tagit ett hemmatest som visat positivt/negativt.

I UK säger man PCR-test, antigen test eller lateral flow test. De två sistnämnda är olika namn på samma sak men det blir i alla fall väldigt tydligt vilken sorts test man pratar om, och därmed även hur pass tillförlitligt resultatet är.

Idag är jag extra glad att jag är vaccinerad * 3
Fick reda på att en kurskamrat som var med på studiebesök för 2 dagar sedan har testat positivt. På studiebesöket hostade hen upprepade gånger rakt ut. Men nä, hen fick corona på vägen hem... Jo säkert...

Så jag lär väl bli sjuk nu.

Jag är redan sjuk, det här var när jag var frisk och symptomfri jag pratade om. 🤪
Jo, men det var väl menat som svar på att du skrev att FOHM tyckte att du skulle gå till jobbet. Det tyckte de inte.

Krya på dig, hoppas det inte blir så farligt.
Precis, jag reagerade på att FHM skulle mena att någon ska gå till jobb om de kan undvika det, i synnerhet om de tror de kan vara smittade.

Krya på dig ♥️

Din arbetsgivare hade inget emot det?
Jag ska såklart ringa och fråga jobbet imorgon, men om de säger att jag ska komma så vet jag inte riktigt vad. Kan som sagt inte hålla avstånd och vore hemskt att i värsta fall smitta någon om denne faktiskt blev riktigt sjuk. Till saken hör ju att jag inte bara träffar kollegor utan även alla möjliga kunder där det är svårt att hålla avstånd ibland.
Löste sig själv eftersom jag känner mig lite lätt hängig idag, hostat och nyst enstaka gång och lätt huvudvärk. Så nu blir jag hemma också och har beställt ett test.

Är alltså "hemmatest" ordet som används mest frekvent när man menar antigentest i Sverige? Jag blir så förvirrad, för PCR-test kan ju också göras i hemmet men det är en enorm skillnad på de två och deras tillförlitlighet. Jag blir alltså väldigt osäker på vad folk menar när de skriver att de tagit ett hemmatest som visat positivt/negativt.

I UK säger man PCR-test, antigen test eller lateral flow test. De två sistnämnda är olika namn på samma sak men det blir i alla fall väldigt tydligt vilken sorts test man pratar om, och därmed även hur pass tillförlitligt resultatet är.
Ah, jag menar hemmatest som sådant jag köpt på ica :)

Jag blir också väldigt förvirrad när folk skriver hemmatest. Just eftersom det inte säger något om vilken typ av test det är annat än att det utförs hemma (vilket som du säger man kan göra med både antigen och pcr).

Jag blir också väldigt förvirrad när folk skriver hemmatest. Just eftersom det inte säger något om vilken typ av test det är annat än att det utförs hemma (vilket som du säger man kan göra med både antigen och pcr).
Jag ser det mer som labbtest jämfört med de som man kan göra helt hemma. På pcrtest får du inte svar förrän du skickat iväg dem för analys.

Jag ser det mer som labbtest jämfört med de som man kan göra helt hemma. På pcrtest får du inte svar förrän du skickat iväg dem för analys.

Jag förstår argumentet för att kalla antigentest för hemmatest men eftersom jag inte vet hur andra människor tänker så blir det otydligt att kalla det för det.

Maken testade positivt på hemmatest förra tisdagen, jag negativt. Mådde riktigt risigt onsdag-torsdag, fortfarande negativ på hemmatest men tog ändå för givet att jag var smittad. Var hemma fem dygn i karantän då jag inte hunnit ta den tredje sprutan än, varav två sista symtomfri, bara lite trött. Åter på jobbet måndag-tisdag och mådde bra, bara trött.
Vaknade imorse och var tjock i halsen och lite sjukdomskänsla, maken köpte ett hemmatest, var tokpositivt. Strecket kom verkligen direkt. Så bara att gå in i karantän, igen, och hoppas att man inte smittat ner alla kollegor 😔

Fick brev om att ta spruta 4.
Jag kan ta den tidigast 3 månader efter spruta 3. Samtidigt hör jag att man planerar ta bort samtliga restriktioner 9/2.
Jag vill INTE gå tillbaka till kontoret i dagsläget när så många blir smittade :arghh:

Jag funderar på hur många sprutor det är rimligt att ta? Jag har tagit tre och nu precis blivit frisk. Hur ska man tänka med en eventuell fjärde?

Jag är beredd att fira att restriktionerna försvinner! Mest för att jobbet kommer påverkas positivt! 🍾 Och i och med att jag precis blivit sjuk "bryr jag mig inte" längre. Jag kommer inte vara intresserad av att trängas eller liknande men det känns som början på slutet av den här skiten.

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

• Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
106 447
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 458
Senast: Sedna
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
109 110
Senast: ameo
·
Samhälle becknarväska liten mag- eller midjeväska bolundare komplementbyggnad som får vara högst 30 kvadratmeter stor och som inte kräver...
2
Svar
20
· Visningar
1 962
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar