Jag tycker man ska följa rekommendationer från experter och om de avråder från att resa till vissa länder pga t.ex. spridning av en mutation ska man följa det. Vill de att man ska testa sig efter resan eller vara i karantän så ska man följa det.
Däremot ser jag inte problem i att resa allmänt särskilt inte inom Europa och när smittspridningen är låg. Man måste ju testa sig eller ha pass när man åker, ha munskydd på resan osv. Det är mer strikta regler än om man är kvar hemma. Jag ser inte problemet i att man är i ett annat land.
Ju fler som reser runt, på icke nödvändiga resor, desto större risk att någon bland de resande bär med sig smitta i onödan, och någondera hållet.
Det handlar inte om vart man reser, utan om frekvensen av resande på populationsnivå.
Att det kan finnas extraordinära skäl att resa för jobbändamål, eller för att besöka en svårt sjuk nära anhörig, må vara hänt.
Att resa runt på semesterresor och andra nöjesresor, är så fruktansvärt onödigt medan en pandemi pågår.
Särskilt denna pandemi, där det uppstår nya varianter titt som tätt, som kan vara värre än de befintliga, och där smittspridning av nya varianter verkar kunna gå med rasande fart.
Vi är många som dessutom drar ner radikalt på resor runt om i Sverige, för att inte röra till det i vare sig vården, eller smittspridning.
Om man vill att skiten med den pandemin ska ta slut snart, så bör vi alla dra vårt strå till stacken.
Din argumentation, liknar den som någon som varit ute och festat ordentligt har, för att kunna räkna ut när hen har blivit tillräckligt nykter för att kunna köra bil...