Costco i Arninge

Tranan

Trådstartare
Är det någon som har varit där?
Är det någon som vet vad det är för prisbild jämförelse med ICA/Coop
Andra erfarenheter

Atminstone har har vi tre olika memberships, ett business, ett "vanligt" som kostar ungefar 650sek, och ett executive for 120usd. Det ar for de som handlar mycket och de "far tillbaka" nagon/nagra % . Om man inte handlar for tillrackligt mycket sa det lonar sig ger costco tillbaka 60usd och "downgradar" kortet efter ett ar.

Jag var dar i gar och handlade aldeles for mycket igen, som vanligt. :cautious: Men det gar at. Sist kopte jag en kofta for ungefar 50sek nar jag gick forbi ... den ar en klar favorit och kommer att vara med mig hela vintern.

Jag önskar dock att de haft nån provperiod, typ 50-100 kr för en månad eller så. Inte för att 500 är jättedyrt, men finns det inget av intresse, är det ju bortkastade pengar.
Det är väl hela poängen, att folk ska känna sig uppbundna och inte fundera lika fritt mellan vilka olika saker de köper från vilka olika ställen...
Är det bara för att handla man behöver medlemskapet, eller behöver man det för att gå in i affären?

Det är väl hela poängen, att folk ska känna sig uppbundna och inte fundera lika fritt mellan vilka olika saker de köper från vilka olika ställen...
Är det bara för att handla man behöver medlemskapet, eller behöver man det för att gå in i affären?

Du får inte ens gå in utan medlemskap. Därav provperiod. Konceptet är väl nytt i Sverige, vad jag vet.

Jag hade gärna gått in och kikat på sortimentet, men samtidigt känns det inte värt med 500:- för en butik jag kanske besöker max en-två gånger om året eftersom jag inte bor i närheten.

Det mesta, de har egna optiker, frisörer, däckverkstad, mat, hushållsartiklar, alkohol till de som har alkoholtillstånd, trädgård mm mm om man kollar deras hemsida. Blir nog väldigt tufft för många butiker i Arninge när de öppnar.
Fast de brukar väl ha rätt smalt sortiment? Typ 4000 artiklar? (Att jämföra med en ICA Maxi som har runt 20000 artiklar, en Willys 13000 artiklar).

Det mesta, de har egna optiker, frisörer, däckverkstad, mat, hushållsartiklar, alkohol till de som har alkoholtillstånd, trädgård mm mm om man kollar deras hemsida. Blir nog väldigt tufft för många butiker i Arninge när de öppnar.
Man kan ju undra hur många som tycker att det är värt pengarna. Personligen är jag skeptisk och hoppas att de andra butikerna inte blir för påverkade, men befarar att du har rätt.

Fast Costco ersatter inte den vanliga ICA eller Safeway. Pa Costco handlar man toa och hushalls papper, och storpack pa varor man anvander mycket (diskmedel och tvattmedel tex). Vi ar tva vuxna och jag kopte ett "flak" tomater i gar nar jag var dar ... och har nu bestamt en hel massa kul ratter med ... tomater. Pa costco koper atminstone inte jag gronsaker, brod, notter, etc ... det ar aldeles for stora forpackningar och hinner bli daligt.
For mig ar costco fantastiskt for Hundmat (Bluebuffalo till halva priset for att det star Kirkland pa pasen) pappers varor, ost (de har fantastisk ost!) och ibland kott eller kyckling dar stora delar gar direkt i frysen. Man KAN kopa mjolk, gradde och sa vidare dar, men da maste man anvanda mycket stora mangder.

Butiken i Sverige kommer väl vara en av eller till och med den minsta de har. Så inte alls säkert att utbudet blir samma här.
Jag är inte lika säker på att andra butiker kommer få det så jobbigt. I så fall bör man ju ha åsikter om alla nyare konkurrenter där.

Fast Costco ersatter inte den vanliga ICA eller Safeway. Pa Costco handlar man toa och hushalls papper, och storpack pa varor man anvander mycket (diskmedel och tvattmedel tex). Vi ar tva vuxna och jag kopte ett "flak" tomater i gar nar jag var dar ... och har nu bestamt en hel massa kul ratter med ... tomater. Pa costco koper atminstone inte jag gronsaker, brod, notter, etc ... det ar aldeles for stora forpackningar och hinner bli daligt.
For mig ar costco fantastiskt for Hundmat (Bluebuffalo till halva priset for att det star Kirkland pa pasen) pappers varor, ost (de har fantastisk ost!) och ibland kott eller kyckling dar stora delar gar direkt i frysen. Man KAN kopa mjolk, gradde och sa vidare dar, men da maste man anvanda mycket stora mangder.
Som typ Martin och Servera (tidigare Martin Olsson) var alltså. En grossist där medlemskap krävs för att ens gå in, dit man åker när man ska köpa stora mängder eller mycket. Typ till en fest?
Jag är tveksam till att det kommer slå i Sverige, där vi förutom grossister redan har ställen för att köpa billigt toapapper och tvättmedel i storpack (Rusta, ÖoB, Gekås etc). Ska bli intressant att följa.

Liknande trådar

Fritid Ska bo på ett lägenhetshotell i Arninge och sitta på riksarkivet i Arninge några dagar i augusti. Lägenhetshotellet ligger 500 meter...
Svar
13
· Visningar
673
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 461
Senast: MiniLi
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023