Cosmeo DVH 929

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Karin 78
  • Startdatum Startdatum
K

Karin 78

Jag undrar om någon har koll på Cosmeo DVH 929 e. contender - caletto 1. Han är tillgänglig på hästak men det finns inte mkt information om honom där. På bilderna ser han dock riktigt trevlig ut och härstamningen är det inte fel på.

Sv: Cosmeo DVH 929

Har också kikat lite extra på honom :)! Ska bli intressant att följa framöver.

Klippt från Dansk varmblod:

Cosmeo%20DVH929.jpg

Beskrivelse:
Avlsgodkendt: 11.03.2007, Stangmål: 168, Født: 19.05.2004
KÅRING: Springbetonet, storrammet hingst af særdeles god type. Kønt hoved. Middellang nakke. Velansat, velformet, passende lang hals. Lang, skrå skulder. Lang, velmarkeret manke. God albuefrihed. Smidig overlinie. Muskuløst, velformet kryds. Lemmerne passende føre og tørre. Velformede hove.Bevægelsen god i skridt. Særdeles god i trav og galop.
Type: 8, hoved/hals: 8, skuld./mank.: 9, ol./bagp.: 9, forl.: 7, bagl.: 8, skridt: 7, trav: 8, galop: 8, helhed: 9
Løsspringning teknik: 9,5 Løsspringning kapacitet: 9,5
Hingsten er tildelt bedækningstilladelse i 2007 på baggrund af bestået 10 dages test på Vilhelmsborg 2007

Træningsbeskrivelse fra 10-dages testen: Opførsel i stalden: God, Opførsel under rytter/gålyst: God ridelighed, men savner momentvis energi. Skridt: Taktfast. Trav: Taktfast. Galop: Rummelig. Testen er godkendt

2006: Kåret i Holsten med karakteren 9 i løsspringning.

Hälsningar Monika

Vad är det för stam på henne? Funderar själva på honom till ett Irco Mena-Cardento sto, men det lutar åt att hon går till "Ludde".

Hälsningar Monika

*knapplån*

har oxå kikat lite på Cosmeo, men jag har redan bestämt mig för Ludwigs Champion till mitt Cortus sto OM hon ska betäckas.. Kanske att det blir Cosmeo nästa år isf?!
Mitt andra sto passar ju tyvärr inte alls ihop med honom, rent blodsmässigt.. :( Himla synd för han är fin! :love:

Ett holstienersto e. Athlet Z ue. Lepanto (e. Ladykiller xx)
Hon är mindre, kort och lämnar grovt, så jag behöver långlinjerad ädel hingst.

Då blir det lite linjeavel och mycket Ladykiller :)! Cosmeo har Lepanto i 4:e led. Contender-Caletto I-Lord-Lepanto..

Monika

*KL*
Har kollat in den hingsten och han verkar riktigt trevlig!!!
Om maria-mp bestämmer att betäcka sitt Athlet Z sto med honom finns en spekulant här! *räcker upp handen :angel::D*

Har också kikat lite extra på honom :)! Ska bli intressant att följa framöver.

Klippt från Dansk varmblod:

Cosmeo%20DVH929.jpg

Beskrivelse:
Avlsgodkendt: 11.03.2007, Stangmål: 168, Født: 19.05.2004
KÅRING: Springbetonet, storrammet hingst af særdeles god type. Kønt hoved. Middellang nakke. Velansat, velformet, passende lang hals. Lang, skrå skulder. Lang, velmarkeret manke. God albuefrihed. Smidig overlinie. Muskuløst, velformet kryds. Lemmerne passende føre og tørre. Velformede hove.Bevægelsen god i skridt. Særdeles god i trav og galop.
Type: 8, hoved/hals: 8, skuld./mank.: 9, ol./bagp.: 9, forl.: 7, bagl.: 8, skridt: 7, trav: 8, galop: 8, helhed: 9
Løsspringning teknik: 9,5 Løsspringning kapacitet: 9,5
Hingsten er tildelt bedækningstilladelse i 2007 på baggrund af bestået 10 dages test på Vilhelmsborg 2007

Træningsbeskrivelse fra 10-dages testen: Opførsel i stalden: God, Opførsel under rytter/gålyst: God ridelighed, men savner momentvis energi. Skridt: Taktfast. Trav: Taktfast. Galop: Rummelig. Testen er godkendt

2006: Kåret i Holsten med karakteren 9 i løsspringning.

Hälsningar Monika

Wow, vilken snygging:)

Själv skulle jag vilja se hingsten utan den danska lådan. På bilden är den ju inte ens gömd under spånet.

Jag funderar på använda Cosmeo till mitt Acacio-sto, isf skulle det bli linjeavel på Calypso || vilket jag förstår inte behöver vara helt fel! Om det är så att någon vet hur Calypso || förärver sig så hade jag blivit jätte glad. Jag har enbart koll på att han har lämnat massor med svårklasshästar men inte vad som är utmärkande för just honom.

Frågan är om han tom ser framtung ut utan lådan, eller vad tror ni?

Vad tror ni han passar till för ston rent generellt? Han är ju väldigt ung så det är väl svårt o säga iof... Men typ :D

Ja skulle också velat se honom utan lådan... Alla vet ju att den finns, så varför försöka luras? :grin:

Samma här... Står och väljer mellan honom och Careful nu...Stoet fölar vilken dag som helst och måste bestämma mig snart! Men Enligt många som sett Cosmeo i Herning och på Bökebergs hingstvisning så är det en MKT fin hingst!!!

Ameo! Som förstår Danska.. Är han inåttåad eller utåttåad eller står inte avvikkelsen som på Svenska... Borde snart lärt mig lite Danska efter 14år i Skåne, men icke det, Norrländskan är svår att bli av med...

Liknande trådar

Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 260
Senast: Grazing
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 988
Senast: lizzie
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 864
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V