Coronaviruset 2019- nCoV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men fortfrande har vi ingen smittspriding i Sverige.
Alla som smittats har fått det utomlands, företrädesvis i Italien.

Så "extra försiktig" innebär konkret att låta bli att åka till områden med smitta. En ganska enkel åtgärd.
Jag antar att det hypotetiskt skulle kunna vara så att det finns oupptäckta fall som förblir oupptäckta eftersom man troligen inte söker för provtagning om man inte varit utomlands eller vet om att man träffat någon som varit utomlands.
Man blir väl inte ens aktuell för provtagning i dagsläget om man inte varit utomlands (eller träffat någon som varit smittad eller varit utomlands)?

Men förhoppningsvis har du rätt 😊
 
Äntligen någon svensk som berättar hur det är att vara smittad. https://www.expressen.se/nyheter/svenska-kjell-63-och-eva-59-har-corona/
"Inte så farligt", tycker nån av dom. Den ena dessutom med bakomliggande problem som kan göra det farligare. Så, inget att vara rädd/hysterisk över tycker jag.
Det är klart vi säkert kommer läsa om nån som mådde riktigt dåligt sen, men fortfarande inte så det är nåt som gemene man ska oroa sig över.
Tycker jag.
 
"Inte så farligt", tycker nån av dom. Den ena dessutom med bakomliggande problem som kan göra det farligare. Så, inget att vara rädd/hysterisk över tycker jag.
Det är klart vi säkert kommer läsa om nån som mådde riktigt dåligt sen, men fortfarande inte så det är nåt som gemene man ska oroa sig över.
Tycker jag.
Flertalet som oroar sig oroar sig varken för att själv bli allvarligt sjuk eller enstaka sjuka utan för konsekvenserna om miljontls människor är sjuka samtidigt. Är många allvarligt sjuka samtidigt så minskas chansen att få advekat vård.

Själv ororar jag mest över att sjukdomen kan få fäste i fattiga länder, då talar vi förmodligrn om en betydligt större mortalitet.
 
"Inte så farligt", tycker nån av dom. Den ena dessutom med bakomliggande problem som kan göra det farligare. Så, inget att vara rädd/hysterisk över tycker jag.
Det är klart vi säkert kommer läsa om nån som mådde riktigt dåligt sen, men fortfarande inte så det är nåt som gemene man ska oroa sig över.
Tycker jag.
Jag är mest väldigt osugen på att behöva bli isolerad. Så att jag vill undvika smitta har inte så mkt att göra med att jag tror att sjukdomen skulle vara farlig..
 
Men fortfrande har vi ingen smittspriding i Sverige.
Alla som smittats har fått det utomlands, företrädesvis i Italien.

Så "extra försiktig" innebär konkret att låta bli att åka till områden med smitta. En ganska enkel åtgärd.
Skämtar du? Hanteringen av det här viruset är under all kritik i Sverige. Bara för att vissa inte dör av det så betyder det inte att man ska skita i allt som heter smittspridning.
WHO tog upp det under presskonferensen
 
"Inte så farligt", tycker nån av dom. Den ena dessutom med bakomliggande problem som kan göra det farligare. Så, inget att vara rädd/hysterisk över tycker jag.
Det är klart vi säkert kommer läsa om nån som mådde riktigt dåligt sen, men fortfarande inte så det är nåt som gemene man ska oroa sig över.
Tycker jag.

För egen del är jag inte orolig alls, men jag tar allvarligt på situationen. Får vi en snabb spridning kommer sjukvården att hamna i en besvärlig situation. Alla känner vi dessutom någon som kan bli allvarligt sjuk i Corona. Personer som hade kunnat bli allvarligt sjuka även i influensan, men som i många fall är vaccinerade mot det.

Det är bra om så många som möjligt vidtar försiktighetsåtgärder (en del kallar det nonchalant för panik). Ju långsammare och mindre utbredd en eventuell spridning blir desto bättre. Många försiktighetsåtgärder är ingen större uppoffring att tala om; att tvätta händerna mer frekvent, att undvika att kramas och ta hand i t.ex. Det kanske blåser över utan att det utvecklas till en allvarlig situation, men vi kommer aldrig sörja att vi tvättade händerna en extra gång.
 
Skämtar du? Hanteringen av det här viruset är under all kritik i Sverige. Bara för att vissa inte dör av det så betyder det inte att man ska skita i allt som heter smittspridning.
WHO tog upp det under presskonferensen
I samtal med Lövén var WHO väldigt nöjd med hur Sverige jobbar, både internationellt och nationellt för att minska smittspridning.

Men det är väl absolut läge att smöra som situationen ser ut. (Obs. Ironi!)
 
Ganska underförstått när man läst hur folk blivit bemött av vården
Jag är övertygad om att han inte har en tanke på Sverige överhuvudtaget.

Hur perfekt vården en skött sig så skulle vi ha den typen av klagomål. De kan helt enkelt inte göra rätt ur allas perspektiv. Hur bra eller illa det är vet vi faktiskt inte. Jag tror också till en stor del på att flertalet uppför sig vettigt och att det kan dämpa eventuell smittspridning.

Jag tror inre vi gör tillräckligt, men tillräckligt kanske inte ens är möjligt.
 
I samtal med Lövén var WHO väldigt nöjd med hur Sverige jobbar, både internationellt och nationellt för att minska smittspridning.

Men det är väl absolut läge att smöra som situationen ser ut. (Obs. Ironi!)
I samtal med Lövén var WHO väldigt nöjd med hur Sverige jobbar, både internationellt och nationellt för att minska smittspridning.

Men det är väl absolut läge att smöra som situationen ser ut. (Obs. Ironi!)
Ok det har jag missat, källa på det?
 
Jag är övertygad om att han inte har en tanke på Sverige överhuvudtaget.

Hur perfekt vården en skött sig så skulle vi ha den typen av klagomål. De kan helt enkelt inte göra rätt ur allas perspektiv. Hur bra eller illa det är vet vi faktiskt inte. Jag tror också till en stor del på att flertalet uppför sig vettigt och att det kan dämpa eventuell smittspridning.

Jag tror inre vi gör tillräckligt, men tillräckligt kanske inte ens är möjligt.
Ok, hoppas du har rätt!
 
Skämtar du? Hanteringen av det här viruset är under all kritik i Sverige. Bara för att vissa inte dör av det så betyder det inte att man ska skita i allt som heter smittspridning.
WHO tog upp det under presskonferensen
Nej jag skämtar inte.

De fall som vi har i landet är importerade. människor som blivit smittade vid utlandsvistelse. Med andra ord så är de åtgärder man behöver vidta riktade mot personer som rest i områden med smitta.

Jag upprepar. Vi har ingen smittspridning i landet. Inga som smittats i Sverige. Smittan finns inte ute i samhället. Med förnuftig hantering och normal hygien så kan det stanna där.

Att förvanska det till att "skita i allt som heter smittspridning" är ett rätt osmakligt påhopp.
 
Nej jag skämtar inte.

De fall som vi har i landet är importerade. människor som blivit smittade vid utlandsvistelse. Med andra ord så är de åtgärder man behöver vidta riktade mot personer som rest i områden med smitta.

Jag upprepar. Vi har ingen smittspridning i landet. Inga som smittats i Sverige. Smittan finns inte ute i samhället. Med förnuftig hantering och normal hygien så kan det stanna där.

Att förvanska det till att "skita i allt som heter smittspridning" är ett rätt osmakligt påhopp.
Har det blivit ändrat och dom 2 som förut antogs blivit smittade i sverige av en som varit i iran?
 
Ok det har jag missat, källa på det?
20200306_094852.webp
 
Nej jag skämtar inte.

De fall som vi har i landet är importerade. människor som blivit smittade vid utlandsvistelse. Med andra ord så är de åtgärder man behöver vidta riktade mot personer som rest i områden med smitta.

Jag upprepar. Vi har ingen smittspridning i landet. Inga som smittats i Sverige. Smittan finns inte ute i samhället. Med förnuftig hantering och normal hygien så kan det stanna där.

Att förvanska det till att "skita i allt som heter smittspridning" är ett rätt osmakligt påhopp.
Hur mycket du än upprepar det så vet vi inte om vi har smittspridning i landet, vi har det inte vad vi vet men någon lindrigt sjuk eller som i något fall en frisk smttbärare kan ha ställt till det och vi inte upptäckt det än. Provtagning på de som inte är i riskgrupperna är så gott som obefintlig.
 
Nej jag skämtar inte.

De fall som vi har i landet är importerade. människor som blivit smittade vid utlandsvistelse. Med andra ord så är de åtgärder man behöver vidta riktade mot personer som rest i områden med smitta.

Jag upprepar. Vi har ingen smittspridning i landet. Inga som smittats i Sverige. Smittan finns inte ute i samhället. Med förnuftig hantering och normal hygien så kan det stanna där.

Att förvanska det till att "skita i allt som heter smittspridning" är ett rätt osmakligt påhopp.
Vägrar man testa folk som INTE varit i riskområden så är det klart man inte ser någon spridning inom landet 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 891
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 197
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 471
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 480
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp