Coronaviruset 2019- nCoV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är bara att gå in och beställa 100 kg pasta och. 500 burkar ärtsoppa direkt på nätet som väntar på dig i lägenheten när du kommer hem! Omedelbums!

Jag har inte sett tillstymmelse till panik, tomma hyllor eller bunkring, men det är bara ett östgötskt utsnitt ur verkligheten såklart.

Handlat flera gånger den senaste veckan och inte sett en enda tom hylla.
Är ju förvisso också östgöte.
 
Det var flera bilder och med tanke på att många andra i gruppen också har köpt upp hur mycket som helst så tror jag inte det beror på några små missar. Det var ju nästan tomt på potatis i min butik idag och många andra hyllor stod helt tomma. Har aldrig varit med om så timma hyllor och då har har ofta handlat tidig morgon för att ha gott nybakat bröd till frukost.

Vilken stad bor du i?
 
Det är bara att gå in och beställa 100 kg pasta och. 500 burkar ärtsoppa direkt på nätet som väntar på dig i lägenheten när du kommer hem! Omedelbums!

Jag har inte sett tillstymmelse till panik, tomma hyllor eller bunkring, men det är bara ett östgötskt utsnitt ur verkligheten såklart.

Då tror jag @tornblomma inte får plats själv i lägenhetsgarderoben... ;) :rofl:
 
Såja,såja,ta det lugnt nu, både potatis o mjöl tex tillverkas i sverige,bara för att några stollar handlar upp för resten av sitt liv behöver inte resten panika.
Givetvis men folk bunkrar kanske inte så enbart för att vissa varor kan ta slut, utan snarare kanske för att slippa åka och handla när risken att bli smittad ökar. Så tänker iallafall jag redan nu, dvs handlar inte i onödan.
 
Vi har problem på jobbet eftersom vanliga personer har köpt så mycket munskydd att alla leverantörer just nu har slut. Munskydd som alltså inte ens skyddar mot coronavirus men är väldigt viktiga att ha på sig under operation.
Alltså, mitt i ett såklart allvarligt läge så är ju detta helt hilarious! Folk köper som galningar något som BEVISAT inte har nån effekt på risken att bli smittad! Är människan verkligen en så intelligent art vi berömmer oss om att vara??
 
Alltså, mitt i ett såklart allvarligt läge så är ju detta helt hilarious! Folk köper som galningar något som BEVISAT inte har nån effekt på risken att bli smittad! Är människan verkligen en så intelligent art vi berömmer oss om att vara??
Undrar vem som köpt upp dom då med tanke på att jag inte sett på en enda person med munskydd ute på byn.
 
Här var det världens kaos i mataffären igår. Hyllor och pryttlar huller om buller för att de håller på att flytta allt och möblera om. Men inte sjutton var det tomt på varor av något enda slag. (utom sej, som inte funnits på många månader, den påstås ska komma tillbaka när leveransproblemen från fabrik är lösta)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 908
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 197
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 471
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 480
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp