Trissa

Trådstartare
Vi planerar att besöka Cornwall i juli, och vill gärna ha tips på boende och ställen att besöka. Och sådant man ska undvika, förstås! :p Vi kommer nog att hyra bil för att ta oss runt, är tanken.

Jag var där förra året med min mamma och mormor, vi hyrde bil och körde runt och kollade på trädgårdar.
Vi bodde på 3 olika ställen, såhär i efterhand tyckte vi alla att det varit bättre att bo på ett ställe och utgå därifrån istället. :)

En jobbarkompis från england hjälpte oss och tipsade om vart hon tyckte vi skulle bo och sådär.
Vi bodde i Newquay, på The Headland Hotel and Spa. Där trivdes vi alla jättebra! Önskade att vi enbart bott där. Vi var dock aldrig inne i Newquay, lite synd. Men det var väldigt avslappnad stämning runt hotellet iaf. Många surfare och mycket hundar!
Sen åkte vi till St Ives och bodde där nån natt. Jättemysig stad, rätt turistig. Bodde på Tregenna Castle Restort. Var sådär.
Sen vidare till Mevagissey. Jätteliten stad men där trivdes jag.

Ställen vi besökte var St Michael's mount, Lost Gardens of Heligan, Eden Project (det var ok, vi var alla lite besvikna, kändes mer som kul dagsutflykt för barnfamiljer typ), Enys Gardens och Lanhydrock.

Saker min jobbarkompis sa att man inte fick missa var cornish cream tea, cornish ice cream och cornish pasty :P

Sonen hyrde bil på Heathrow i London och hustrun och jag blev bjudna på en roadtrip genom Cornwall i fjol. Slutstationen var Portwenn, där den fantastiska tv-serien "Doc Martin" har spelats in.
Vi bodde på flera hotell under resan. Allt var bra förutom vädret. Vägarna ute i byarna är väldigt smala och jag är glad att sonen körde.
Den exakta vägbeskrivningen, samt förteckningen över besökta hotell finns en bit in på fotografierna. Hela resvägen finns dokumenterat i min blogg:
https://photos.google.com/share/AF1...?key=cmtUb3RKSW1Iby1yZE1OQjcxNVJKZEwzNnhmSkJR

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Vad ska man tänka på? Min partner planerar att hyra ut sin hyresrätt i andra hand och flytta in i bostadsrätten jag haft i flera år. Vi...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 131
Senast: MiniLi
·
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 395
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar