Jag var där förra året med min mamma och mormor, vi hyrde bil och körde runt och kollade på trädgårdar.
Vi bodde på 3 olika ställen, såhär i efterhand tyckte vi alla att det varit bättre att bo på ett ställe och utgå därifrån istället.
En jobbarkompis från england hjälpte oss och tipsade om vart hon tyckte vi skulle bo och sådär.
Vi bodde i Newquay, på The Headland Hotel and Spa. Där trivdes vi alla jättebra! Önskade att vi enbart bott där. Vi var dock aldrig inne i Newquay, lite synd. Men det var väldigt avslappnad stämning runt hotellet iaf. Många surfare och mycket hundar!
Sen åkte vi till St Ives och bodde där nån natt. Jättemysig stad, rätt turistig. Bodde på Tregenna Castle Restort. Var sådär.
Sen vidare till Mevagissey. Jätteliten stad men där trivdes jag.
Ställen vi besökte var St Michael's mount, Lost Gardens of Heligan, Eden Project (det var ok, vi var alla lite besvikna, kändes mer som kul dagsutflykt för barnfamiljer typ), Enys Gardens och Lanhydrock.
Saker min jobbarkompis sa att man inte fick missa var cornish cream tea, cornish ice cream och cornish pasty :P