Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, i Sverige.Nja, inte i Sverige va? Lite annorlunda i UK.
Trodde inte heller det var något konstigt för Sverige, men det konkurreras kanske ut lite av filmjölk och grejer.Aha, under min uppväxt i Sverige minns jag det som ganska vanligt med mjölk till flingorna. Minns att en kompis och jag alltid åt cornflakes med jordgubbssylt och mjölk innan stallet, till exempel. Däremot är det ju väldigt svenskt det här att ha fil eller yoghurt till flingorna överhuvudtaget, men min uppfattning var nog ändå att många svenskar äter flingor med mjölk också.
Sen tänkte jag också på andra flingor än cornflakes när jag skrev mitt inlägg - typ chokladflingor, Special K, Cheerios och liknande äts väl ändå inte med fil/yoghurt? Eller? Det har jag aldrig stött på i så fall, inte ens i Sverige
Jag fyller på mina cornflakes i flera omgångar för att få det så crispigt som möjligt.
Dricker gör man ur ett glas, men jag har ofta mjölk till både cornflakes och annat.Vem dricker ens mjölk tillsammans med flingor?
Jag är uppvuxen med flingor och mjölk. Tycker det är vanligt till just corn flakes.Nja, inte i Sverige va? Lite annorlunda i UK.
Först flingor sedan mjöl så de precis börjar flyta (inte ätit sedan jag var liten, men det var min standardfrukost, med russin också )Vad gör man först när man ska äta cornflakes!
Dumpa …Min man häller mjölk över sina corn flakes ... och kör dem i mikron så de blir riktigt varma och mjuka.....
Enig!Eftersom flingorna ska bli så lite geggiga som möjligt: mjölk/yoghurt/fil först - flingor sist.
Enligt de heliga Buke lagarna!Dumpa …
Sen tänkte jag också på andra flingor än cornflakes när jag skrev mitt inlägg - typ chokladflingor, Special K, Cheerios och liknande äts väl ändå inte med fil/yoghurt? Eller? Det har jag aldrig stött på i så fall, inte ens i Sverige
Mjöl?!Först flingor sedan mjöl så de precis börjar flyta (inte ätit sedan jag var liten, men det var min standardfrukost, med russin också )