Corlensky G II

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare maria_b
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 684

maria_b

Trådstartare
Någon som vet om Corlensky G II kommer att visas på bruksprovet i vår? Det är alltså Corlenskys 2åriga helbroder. Någon som har sett honom i verkligheten? Har hört av en person som sett dem båda att han nästan ska vara snyggare än sin bror. Om det är så så kan ju han vara ett bra alternativ att använda OM det är så att den redan godkände Corlensky G inte kommer tillbaka till Sverige efter 70dagars provet. Tråkigt om han stannar där men det är ju isåfall inte första gången en bra hingst försvinner från Sverige.

Sv: Corlensky G II

Han är riktigt snygg ja. Ägarna själva sa till mej att de tycker han är ännu bättre än sin äldre bror.

Nu nappar jag tråden, men varför i alla världen väljer man att döpa en häst till samma namn som sitt syskon?????
Visserligen med en siffra bakom men ändå - det finns väl nog många hästnamn så det räcker åt alla.

Jag har sett att det är vanligt i Europa men tycker att det är helknäppt.

Fördelen är ju att man vet att de är helsyskon, tycker det är ganska bra faktiskt!

Jag tycker också att det är idiotiskt att döpa helsyskon till samma namn men med olika nummer, det är bökigt att hålla rätt på alla nummer!
Att hästar är helsyskon kan man ju hålla reda på ändå. Nackdelarna överväger fördelarna stort.

Frågan är väl om det finns utrymme för två helbröder i aveln i Sverige, men de tänkte väl kanske sälja den ena sen.

Finns det bilder på lillebror någonstans? tycker du pepino att han ser bättre ut än storebror?

Ja det tycker jag att han gör. Väldigt vackert uttryck. Större. Verkade dessutom ha ett juvligt temperament!

Men var han inte utomlands för försäljing..:confused:
Lillebror alltså, men då blev han inte såld då..?!

Vad konstigt, det ser ju ut som om han visats om man läser artikeln...

Jag fattar ingenting

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 574
Senast: dobbis
·
Äldre Jag får väl börja med att säga att detta är mitt första inlägg i "Vuxen" här på buke :D Jag får ju inse att efter jag varit mer eller...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 003
Senast: Seabaz
·
Äldre Kanske onödig tråd, men måste få lite lugn i själen. Mår dåligt över att ta konflikter med folk som jag tycker bra om. Har vansinniga...
Svar
5
· Visningar
1 303
Senast: gulan
·
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
41 962
Senast: norrsol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • tämja halvvuxna katter