copyright symbolen-svar snabbt, snälla..

Cattis_E

Trådstartare
Har en fråga angående bilder på tex hemsidor..
Alltså kan man (har rätt) att använda copyright symbolen på bilderna på sin hemsida för att förhindra att folk kopierar/anväder dem hur som helst?
eller är det bättre att skriva att man inte får använda mina bilder utan att be om lov?
 
Om det är dina egna bilder eller bilder du uttryckligen har copyrighten på så är det väl fritt fram att klämma dit copyright hur mycket man vill. På min hemsida står det copyright plus mitt namn i ramen och på varje sida där jag har bilder (teckningar) har jag uttryckligen skrivit att mina bilder inte får användas utan mitt tillstånd PLUS att jag har täckt teckningarna med blek copyrighttext.
 
ok. Vad bra.. Jag har själv tagit alla bilder som föreställer hästarna i stallet och min andra djur. De bilder där jag själv rider har min mamma tagit och på dessa tänkte jag sätta dit hennes namn. Ville bara kolla detta så att jag inte göt något "dumt" om jag sätter dit symbolen..
 
Lite kul det där med copyright-symbolen... Om det är du som har tagit bildern så är det dina bilder, och copyright gäller således, UTAN att du har symbolen där. Den är bara till för tröga människor som inte kan upphovsrättlagarna :smirk:
 
Jo, jag har hört förut att de tär så.. Tänkte bara jag skulle klargöra för andra att de inte kan ta mina bilder hur som helst.. Kanske tänker de efter om jag sätter dit symbolen.
 
absolut, bättre att vara övertydlig så att det inte blir några missförstånd :)
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 363
Senast: doppler
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 859
Senast: Inte_Ung
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 284
Senast: Habina
·
Samhälle Senaste veckorna har jag hållit på med ett projekt som kretsar mycket kring identitetsmarkörer, det vill säga olika symboler och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp