Copyright C

vilse

Trådstartare
Hur får jag fram det? På min egna dator brukar jag hålla inne Alt + trycka på 8:an fyra gånger har jag förr mig, men det fungerar inte på denna datorn :crazy:

Gör jag fel, eller olika datorer har olika kommando?

Är i photoshop jag jobbar, så någon som kan ett annat sätt där kanske?

Sv: Copyright C

alt+0169, och det gäller att det teckensnitt du har valt har det tecknet. Sen är tecknet fullständigt meningslöst egentligen.

(Lätt att misstolka ironi över nätet, så jag tänkte beskriva hur jag använder sidan Saybia tipsade om...)

Jag tyckte länken var väldigt bra :)

Med ett vanligt tangentbord kan man hålla ned Alt-tangenten och använda den numeriska delen till höger för att knappa in siffrorna (146 Æ (0198) till exempel). Släpp sedan Alt-tangenten.
Jag som sitter på en bärbar dator börjar med att trycka ned Fn-tangenten, följt av Alt-tangenten följt av siffrorna som i mitt fall står med blå text(inte de vanliga vita alltså) på samma plats som tangenterna för U I O J K L M, osv. (Layouten skiljer dock mellan tillverkare)
Testa i Notepad/Anteckningar exempelvis :)

:eek: och den förstod man mycket av :devil:

Yes :D
Den är ganska logisk, är ju en bild på tecknet och sen så står det Alt+347 (som exempel), alltså håller man ner Alt-knappen och trycker siffrorna så får man tecknet :idea:
Jag brukar dock fuska och kopiera och klistra in tecknet från den sidan när jag tex. behöver ett ©

Den här sidan är enligt mig ännu bättre, har tom beskrivningar på tecknen! ;)

Förresten, när du trycker ner sifforna måste det vara på numpaden annars går det inte.
Stalker: Alt+8888 ger också ©.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 752
Senast: Enya
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 989
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 458
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka