mizz_beauty
Trådstartare
Jag tycker att det är dags för en hingstvalstråd igen. Jag saknar dem gamla vi haft. Hoppas att fler är på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart vi ska ha en hingstvalstråd.
Dock kommer jag svika connemara 2009 och lägga ett halvblod på grållan för att få fram en stor häst.
Rebecca
e. Finney Master- kilgreany Lad har ju fått två avkommor e. Grange Flynn sparrow varav den enda är stor häst och den andra är ponny.
2½ åringen ( ponnyn) har varit lite svår o tuff men helt säker på att de kommer från mamma då helbrorsan är pappa upp i dagen-totalt okomplicerad.
2½ åringen skadade sig för ett år sen oxå så vi har inte kommit så långt med honom men har ridit honom lite smått o de accepterar han utan problem, tycker om att jobba.
Om du är intresserad av bilder o filmer på 4 åringen så hojta till.
Jag börjar med mitt ena sto.
Ballybawn Black Beauty
f-93, svbr, 146cm
e Boden Park Finnard u Brown Heath ue Dangan Dun
Fått 39p på utställning 88878 (sjuan gör henne dock inte rättvisa), tävlad dressyr med plac tom LB, ej hoppad så mycket men har en enorm kapacitet och tycker att löshoppning är något av det roligaste som finns.
Jag söker en hingst:
* som antingen har hopphärstamning eller lämnat såna avkommor.
* bra gångarter också såklart.
* inte är skimmel (jag vet att en bra häst har ingen färg, men jag vill ha färg)
Hon har en avkomma efter Garryhack Fredrick, född 2007, jag är jättenöjd med honom, dock är han lite stor, om han bara är en som växt klart tidigt eller om han blir stor vet jag inte. Han var långbent och högrest redan som nyfödd och gångarterna är inte kloka. Jag har inte sett ett föl med sån trav som han.
Klart vi ska ha en hingstvalstråd.
Dock kommer jag svika connemara 2009 och lägga ett halvblod på grållan för att få fram en stor häst.
Rebecca
e. Finney Master- kilgreany Lad har ju fått två avkommor e. Grange Flynn sparrow varav den enda är stor häst och den andra är ponny.
2½ åringen ( ponnyn) har varit lite svår o tuff men helt säker på att de kommer från mamma då helbrorsan är pappa upp i dagen-totalt okomplicerad.
2½ åringen skadade sig för ett år sen oxå så vi har inte kommit så långt med honom men har ridit honom lite smått o de accepterar han utan problem, tycker om att jobba.
Om du är intresserad av bilder o filmer på 4 åringen så hojta till.
*KL*
Här vill jag och min Bella vara med..
Har ingen ANING om vad jag ska välja för hingst..har funderat på att ta ett halvblod för att få en bra ridhäst till mig.
Men just nu lutar jag mer åt en connemara..hennes avkommor har en tendens att bli överhöjdare dessutom.
I år får hon en Juno Rory bebis.
Bella själv är e. Öxenholm Bobby u. Iowa ue. Värnbergs Orion.
Hon är 148-149cm i mkh. Stamboksförd med 39p.
Förslag på hingst???
Jag har också saknat de gamla trådarna. Känns skönt att en ny har kommit till. Nästan som en liten julklapp.
Sen måste jag ärligt skriva att jag inte lämnar mina ston till vilken hingsthållare som helst, oavsett vilken fin hingst de än må ha. Holmtebo har jag stort förtroende till. så jag tar den långa resan ner till dem.
Tycker du ska prova med Castleside JJ, eller Garryhack Frederick igen. För hur var det nu, Ash och Beauty är för nära besläktade väl? Synd i så fall, för vilken kombination det hade blivit!
Eller vad tycker du om Nice-n-Curly? Hade kanske kunnat bli intressant?