Confident VIctory...

M

mia

Hej!
Det är så att jag kankse ska ta föl efter min häst(Varmblod), det är inte bara jag, utan en till "familj" som ska ta för efter henne. Dom ska betala det mesta,
Och dom har tänkt sej att ha hingsten Confident Victory..

Men jag vet nästan inget om honom,
det enda jag vet är hur mkt han har sprungit in.. Har kollat det på atg:s hemsida.. Och han verkar ju att vara bra så långt :)
men skulle vilja veta mera.. Nån som vet något ? :)

Han är väldigt liten, bara 150 cm. Men jag tror att han inte lämnar så små avkommer. Han är väldigt trevlig och väluppfostard, och har ett fint steg (har bara sett honom nu, inte när han tävlade). Ring till Flyinge för att höra, men tänk på att de lätt strör lovord över sina hästar...

Okej :)
Men jag tycker att det är mkt bra att han är liten..min häst är inte så stor heller.. :) Bara 155 :)
Och det blir ju första fölet för henne :)

Men vad tror ni om att para min häst.. Jewel from heaven med han då?
Vet inte så mycket om trav jag.. :S

Mvh / Mia

men om du ska avla för trav(vilket jag utgår ifrån) så skall du inte eftersträva en pygmehäst :D
visserligen så lär han ju inte lämna hästar som är lika små som han själv, men jag skulle inte våga chansa på det iallafall.......

Jaha och vad skulle det nu vara för fel på Pygme´hästar då om jag får fråga?? :D :p

Nejdå, Martha har rätt.. Du bör inte använda en så liten hingst på ett så litet sto!

Okej...
Men vaddå? En liten häst lär ju kunna bli lika duktig eller ? Det har jag hört iaf.. Men jag kan ju ha hört fel..:)
Men det finns ju bra många små duktiga travhästar ju :)
Mvh / Mia

Du har helt rätt i att en liten häst oxå kan vara en bra häst...det samma gäller en jätte stor häst.. Men en normal stor häst är ju att föredra (runt 160cm)...

visst finns det en del små bra hästar, men man skall ju inte sträva efter att få en sån, en liten häst måste ju ha ALLT medskickat för att kunna hävda sig, och det är få förunnat att ha sån tur...medelhöjden på travaren är ju mellan 158-162, och det tycker jag är bra storlek på dom...å andra sidan så bara för att dom är små så behöver dom inte lämna små avkommor
Jag ville bara att du skulle kunna lägga in detta i ditt val av hingst, hur du bestämmer dig för att göra avgör bara du själv :)

Själv tycker jag att det är bra att kunna avväga fördelar mot nackdelar, och om man VET något om en hingsts exteriör eller förärvning så är det bara ett plus..Jag vet en hel del hingstar JAG inte skulle betäcka med då jag sett resultatet på deras avkommor ang vad för fel dom nedärver(jag har ett konvalecent stall för travare och en del hingstar får man lite för många avkommor efter med samma fel på alla)

Okej! Då förstår jag :)
men dom som ska betala för hingsten ska nog ha fölet senare också.. och ifall att dom vill ha Confident Victory kan jag nog kankse inte säga så jätte mkt.. :S
Men dom ska komma nu i veckan o kolla hur min häst rör sej och så vidare ;)

Men om dom inte vill ta ett föl efter hennne med den hingsten , så ska nog jag satsa på en större hingst :)

Mvh / Mia

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 013
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 040
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj