_Yggdrasil_

Trådstartare
Är det nån som har collie??? Jag har en hon är bara för söt... Pratar och så... :love: Hon är 10 år och heter Kimbess Chrissie in Red fick henne för 2 år sen för hennes gamla ägare ville inte ha henne :banana: Kan ni inte berätta lite om era collie hundar??? Nån som har nån Kimbess hund förresten???

Sv: Collie!!!

Här är min lilla "Bimbo" utklädd till påskkärring :banana:
Hon är bara så söt!!! :love:

Bimbo.jpg

Jag har en korthårig collievalp som snart fyller halvår! :love:

050929012.jpg

Just nu försöker han döda en sko(som är hans egen) samtidigt som han ger ifrån sig lyckliga små ljud. Tidigare under morgonpromenaden fick han roa sig med att leta reda på och apportera en slö potatisskalare som tokiga matte "tappat" i parken och om han följer sin vanliga rutin kommer han snart att däcka och sova en stund...

Fler bilder och blogg finns på hemsidan

jag har haft 3 collies i mitt liv, en sobel-tik och 2 tri-color hannar :-) Collies är fina dock tycker jag mina har varit mentalt veka, smällrädda och lite fjantiga.... :)

filiduttan skrev:
jag har haft 3 collies i mitt liv, en sobel-tik och 2 tri-color hannar :-) Collies är fina dock tycker jag mina har varit mentalt veka, smällrädda och lite fjantiga.... :)

Nja min "Bimbo" är ganska lugn... Har hört att collie kan va lite nervösa... Men min är lugn... Det är bara när katterna bråkar som hon springer dit och är "polis" :D (vilket jag tycker är skit kul) Sen gråter hon om katterna slår henne eller nått sånt... Sen springer hon och skvallrar för mig :rofl: Hon är skojjig... Men jag har hört att det är vanligt med collies som "pratar" har du nån erfarenhet av det???

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Sasse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 545
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 715
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama