Nån corsoodle har jag i alla fall aldrig sett - prisa herren!
(Poorso?)
Edit: Canoodle förstås! ... Fanken, det finns det garanterat en marknad för.
Googling ger att det verkar inte ha gjorts. Men det är väl bara en tidsfråga...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nån corsoodle har jag i alla fall aldrig sett - prisa herren!
(Poorso?)
Luktar cockerspaniels mer än andra hundar?
Här är en Canedor i alla fall.Nån corsoodle har jag i alla fall aldrig sett - prisa herren!
(Poorso?)
Folk skulle säkert gå på det. Sen skulle dom gå runt och skryta om deras poo som är så exklusiv men det vore ju helt klart värt att pröva, om inte annat så för att få sig ett gott skratt över hur korkade folk ärHade man fött upp pudlar är det kanske bättre att marknadsföra dem som "Poodlepoo" / "Pudelpoo". Typ
"Multigenerations pudel ursprungligen från Frankrike. Fällfri familjehund för lugna hemmakvällar eller till träning och tävling. Går att ställa ut, men bara om man själv vill det. Pälsen på valparna blir lockig och fälfri, går att formklippa eller snagga allt efter tycke och smak! Föräldrarna är friska och välanpassade familjehundar; [insert registreringsnummer till båda eller länk till hunddata/dylikt]. Valparna är registrerade i SKK och du får med stamtavla när du hämtar valpen."
Varför inte?Jag ska ha en "pugapoo" på kurs... mops/pudel alltså. Jag har inte träffat den än, men jag är säker på att den är jättecharmig, och förmodligen gullig. Men ändå - varför??
De brukar vara sjukt fula. Aldrig sett en söt sådan!Jag ska ha en "pugapoo" på kurs... mops/pudel alltså. Jag har inte träffat den än, men jag är säker på att den är jättecharmig, och förmodligen gullig. Men ändå - varför??
Ja inte var dom söta inteDe brukar vara sjukt fula. Aldrig sett en söt sådan!
Vad sägs om en Saint berdoodles.....
Cockerpoo-klubben rekommenderar (maskin(klippning på sin hemsida.
Jag har väldigt svårt att förstå vad som är attraktivt med en sjukt jobbig päls och varför just en blandning av cocker och pudel skulle vara intressant. Själv skulle jag självklart köpa rasrent om något av alternativen var aktuella.Anledningen till att det är flera års väntetid på Cockerpoos, Cavapoos osv är helt enkelt att det är väldigt bra avel och ofta väldigt trevliga hundar.
Om ni tittar på avelspolicy i resp förening så ser ni att är mer noga med funktionsmedicinsk testning och kräver bättre resultat än i respektive ras.
Lägg på att de har en öppen stambok och därav kan vara proaktiva vad gäller att ta in nytt blod. Lägg på att de kan använda sig av heterosis-effekten i någon grad.
Jag har vart och föreläst i genetik under många år för rasklubbar och så även för ex Cockerpoo-uppfödare. Jag har inte hittat något sammanhang där uppfödarna är genuint intresserade och kunniga i genetik som hos ffa Cockerpoo-uppfödarna.
Det är väl självklart att det är mer attraktivt med en cockerpoo än en ren pudel eller en ren cockerspaniel om man vill ha en mindre sällskapshund, tänker jag. Andra tänker annat och vill ha sin Cocker eller sin Pudel.
Förhoppningsvist är det mer än en trend att man vågar tänka utanför boxen när våra slutna populationer uppenbarligen blir sjukare och sjukare.
1. Lägg på att de har en öppen stambok och därav kan vara proaktiva vad gäller att ta in nytt blod. Lägg på att de kan använda sig av heterosis-effekten i någon grad.
2. Det är väl självklart att det är mer attraktivt med en cockerpoo än en ren pudel eller en ren cockerspaniel om man vill ha en mindre sällskapshund, tänker jag.
3. Förhoppningsvist är det mer än en trend att man vågar tänka utanför boxen när våra slutna populationer uppenbarligen blir sjukare och sjukare.