Coachning inför jobbsökning

Om man gör det dåligt och inte ändrar där det behövs så minskar det chansen till att komma på intervju. Det är första gången jag hör om någon som skriver nytt brev för varje jobb faktiskt. Det brukar vara så att man har ett grundbrev klart och utgår från det.
Jag kan inte komma med samma argument och berätta om samma erfarenheter för olika jobb. Det håller inte.
 
Jag kan inte komma med samma argument och berätta om samma erfarenheter för olika jobb. Det håller inte.
Självklart inte. Men som det låter söker du ett par olika typer av jobb, dvs mer fysiska (maskinförare, trädgård, osv) eller mer år det administrativa hållet. Rimligtvis borde du kunna ha ett par varianter (fysiskt jobb och administrativt jobb) av ett personligt brev som du sedan modifierar bara lite, i stället för att sätta dig och skriva ett nytt brev från grunden varje gång du söker ett nytt jobb.
 
Självklart inte. Men som det låter söker du ett par olika typer av jobb, dvs mer fysiska (maskinförare, trädgård, osv) eller mer år det administrativa hållet. Rimligtvis borde du kunna ha ett par varianter (fysiskt jobb och administrativt jobb) av ett personligt brev som du sedan modifierar bara lite, i stället för att sätta dig och skriva ett nytt brev från grunden varje gång du söker ett nytt jobb.
Det är väl mer en semantisk skillnad i att klippa och klistra ihop + justera det personliga brevet alternativ att ha en mall och ändra i. I båda fallen utgår man från en grund och anpassar.
 
Ah fattar! Jobbigt med så tidigt möte! Men är det digitalt kanske du kan ha typ pyamas och en kavaj över :angel: :D
Lycka till!
Ja, mötet kommer ske digitalt. Jag har satt mobilens larm på 7 så att jag ska hinna vakna till och äta frukost.

Äger ingen kavaj. Tror inte det förväntas av en eventuellt blivande maskinförare. Så jag tar det jag brukar ha på mig, d.v.s. en kabelstickad tröja.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 081
Senast: Rosett
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 362
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 815
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 689
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp