CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ringt parkeringsbolaget. En okänd bil står på min hyrda plats. Igen. Det händer lite då och då. Tänker inte förvarna den här gången utan nu får personen parkeringsböter istället. Hoppas jag. Fick ringa och påminna bolaget om att faktiskt komma för det hade inte hänt något på den 1 1/2 timme som det tog mellan att jag kollade till platsen första och andra gången...
 
Precis kommit hem och tagit fredag! Fått låna en manuell bil tills min egna är lagad som är automat, det har typ varit lite roligt, känns lite som ett äventyr varje gång man kör nu :D Råkade dock få motorstopp typ fyra gånger idag till och från stan, men ingen fara på taket, kul att det typ halvt sitter i fortfarande trots att jag inte kört manuell sedan… 2018? Men jag saknar min automat, kommer nog aldrig gå tillbaka till manuell ifall om jag ska köpa ny bil, alldeles för bekvämt med att slippa växla :D
Jag är tvärtom har kört manuell i 26 år och 3 månader. Älskart... jag vill ha en krycka och rycka i.....:love: :love::love::love:
 
Jag är tvärtom har kört manuell i 26 år och 3 månader. Älskart... jag vill ha en krycka och rycka i.....:love: :love::love::love:
Jag med. Är så lycklig över att jag hittade en begagnad instans av utdöende modell av min lilla SUV som hade en rimlig motor, manuell låda OCH därmed slank under gränsen så att den får dra transporten. (Automatvarianten var 20kg tyngre och ramlade över gränsen).
 
Hemma, dricker kaffe och tog en kaka. Fick nästan en tår i ögat när jag gick från jobbet, känns patetiskt. Samtidigt glad att jag älskar mitt jobb. Orkade dock inte riktigt stanna övertid heller pga trött och PMS-ig.

Hemma känner jag mig ensam och eländig samtidigt som jag sa ifrån till att umgås med föräldrarna imorgon, rimligheten 🙃 Men orkar inte det heller.

Skickade trevlig helg till kollegan och fick ett gulligt mess tillbaka, hon kommer förhoppningsvis ha skapat mer jobb åt mig till på måndag 🥰
 
Hemma efter stopp på Lidl först. Middag blir marinerade kycklingben. Har också införskaffat godis och någon typ av ostbågar/ostbollar... :) Och lite dricka. Deras päronsoda med 30% mindre socker är inte dum alls :up: !

Tvättmaskinen är igång och jag ska ut och fixa hos hästarna. Tända i kaminen. Lite pyssel finns det alltid :) !
 
Flyttar katt från tangentbordet, gråter, slåss med byråkratiska väderkvarnar, flyttar katt från tangentbordet, gråter, lusläser varenda faktura 3 månader tillbaka, flyttar katt från tangenbord, gråter, slåss med byråkratiska väderkvarnar, flyttar katt från tangentbord, gråter, slåss med byråkratiska väderkvarnar, flyttar katt från tangentbord, gråter, lusläser varenda instruktionsmanual och beteckning för vartenda hjälpmedel jag har i lägenheten, flyttar katt från tangentbord, gråter, slåss med byråkratiska väderkvarnar, låter kattkraken sitta på tangentbordet, snorar lite... bakar en plåt muffins - tröstäter...

*Suck*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 710
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp