CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjort ljus av gamla ljus.
16760336589025854590495682552396.webp
 
Det har varit möten och resor hela veckan. Jag har knappt ens hunnit titta in här i veckan. Men nu j-r har jag snart handlagt veckans sista ärende. Resten av eftermiddagen ska jag nu ta långpromenad med hund, baka en focaccia, dricka ett glas vin, lyssna på hårdrock och dammsuga. Inte nödvändigtvis i den ordningen.
 
I dag var det trogt, men jag ar nu vaken och har fastnat framfor Buke. I gar meddelade chefen att han lyckats fa en rekryterings budget igen da vi har fatt tillbaka kontraktet till en grann stad, so nu kommer en hel del av vara nyligen forvarvade skolbuss chaufforer att flytta tillbaka dit.

Staden i fraga ar betydligt mer konservativ an vad var stad ar, sa nar kontraktet skulle omforhandlas i somras sa valde de ett mer konservativt bolag. Vart bolag har inkludering av ALLA som malsattning ... grann staden i fraga gillade den mer konservativa modellen av ett annat storre bolag. Vi fick 17 nya chaufforer fran vart bolag i den staden och var da nastan helt i fas efter flera ar med for fa chaufforer och langa dagar for manga av oss.

Nu har foraldrarna lyckats saga ifran och det andra bolaget far baklaxa for hur illa de skott sig och det nya kontraktet ar brutet. (Barn har inte nodvandigtvis slappts av hemma dar de ska, utan lite var som helst runt stan. Ibland visste ingen riktigt varfor, det var inte ens for att barnen ville ga av dar). I alla handelser far vi mer jobb nu igen att hitta fler chaufforer till var stad da manga som kom nya i hostas nu aker hem igen.
Dessutom ar ju jag "in charge" av recryterings teamet (vilket faktiskt ar kul) sa nu har jag bestamt mote (i ett narbelaget kaffe hus ☕da det turligt nog inte finns plats for ett mote for oss pa jobbet:p) So jag skrev ihop en snabb agenda i gar, och ser fram emot lite mer att "bita i" pa jobbet igen och gott kaffe och kaffe brod i dag. :d
 
Precis kommit hem och tagit fredag! Fått låna en manuell bil tills min egna är lagad som är automat, det har typ varit lite roligt, känns lite som ett äventyr varje gång man kör nu :D Råkade dock få motorstopp typ fyra gånger idag till och från stan, men ingen fara på taket, kul att det typ halvt sitter i fortfarande trots att jag inte kört manuell sedan… 2018? Men jag saknar min automat, kommer nog aldrig gå tillbaka till manuell ifall om jag ska köpa ny bil, alldeles för bekvämt med att slippa växla :D
 
Hemma. Köpte mycket riktigt rikligt med klementiner. Hoppade också av bussen för att hämta ett paket och naturligtvis var skannaren sönder så jag måste komma tillbaka en annan dag :meh: Missade precis bussen och fick sitta och huttra ett antal minuter innan nästa. Nåja är hemma, ska lägga mig och vila med katten. Efter att ha inmundigat klementiner....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 711
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp