CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usel natt. Sovit dåligt och många knäppa drömmar.
Varit ute och joggat i isvindar och -1.
Nu har jag fått i mig första kaffekoppen och tittar på kapningen.
01324FA2-18BB-4D57-AD7A-CA8D1C50626A.webp
 
Vaknade 06:00, hade stängt klockan så det var ju tur :nailbiting: Blev lite bryskt uppvaknande bara! Snart druckit kaffe och börjar vakna. Ska försöka vara på jobbet till 07:00… igår hade jag lyckats få 00:00 på flexen och var så nöjd 😅
(Just det, det glömde jag angående min braiga dag!)

Hade tänkt duscha idag också… får se om jag hinner 🫣
 
Blir hemma idag med. Känner mig typ bakfull, fast utan att ha druckit något starkare än kaffe. Antar att det var migrän igår trots att det mest kändes som kraftig huvudvärk och inte som min vanliga migrän.

Ska bara avboka ett besök i eftermiddag, sen sätter jag mig i soffan och stickar lite.
 
Formulerar ett mail till HR. Hände tydligen saker i går på jobbet där man (chefen) tydligen pratade om mig som nu har fått mig att helt ruttna.
Försöker få mailet så kort som det går men oj vad jag skulle vilja skriva en hel essä 😅 Tänker det är bättre att be om att få prata mer i detalj i ett möte, då köper jag mig lite tid att kunna skriva upp på lista, och jag kan prata med mina kollegor och se om de också vill dra igång karusellen igen. Vet att i allafall 2/3 vill.
 
Allt är bara så tungt. Läkaren ringde men jag hade precis en ångestattack då så klarade inte av att svara 😞
Varit ute och tagit ut hästar. Men inte tränat någon eller mockat eller så bara det.
Skulle få hjälp i morse. Partner kom igår kväll eftersom jag mådde så dåligt. Men så blev han dålig istället. Gått på toa stup i ett i natt och vid ett tillfälle spydde ner sovrummet och hallen då det kom så fort. Så jag fick städa där vid tre i natt. Matförgiftning eller vad det är. Vinterkräksjukan kanske.

Är bara så ledsen skulle behöva åka och handla nyponsoppa och sånt men är själv helt slut.

Det fabulösa livet fortsätter som sagt…
 
Kollade mailen och såg massor av reklam inför alla hjärtans dag. Kändes lite skumt ändå, för i dagens heteronormativa samhälle tänker jag mig att butikerna borde tro att kvinnor köper presenter till män, och männen till kvinnor. Men, jag får bara reklam med grejer tydligt tänkta till kvinnor (eller till hundar :p ). Borde inte jag få åtminstone något med "presenter till honom" eller så? Eller räknar de med att var och en säger till sin partner vad som önskas i någon form av present?

(Nu är det inte en dag som jag firar oavsett, men jag tycker det är intressant med marknadsföring osv)
 
Skickat mailet. Spänningshuvudvärk till tusen :cautious:
Ska nu informera kollegorna om innehållet i mailet så de är med på tåget. Sen tar jag nog två muskelavslappnande och ägnar lite tid till att borsta tänder och klä på mig innan nästa kurs startar. Skulle egentligen hunnit med jobb innan men nu blev det bara det här.

Är nervös för vad HR ska säga :bag: Har dock haft noll förtroende för HR sedan hen började, men så lyckades vi bonda en hel del nu efter jul av någon anledning, så det finns lite hopp. :)
 
Vill ni höra om världens sämsta bilverkstad? Pappa skulle hämta vårt nya matsalsbord igår, och passade på att låna ett släp så att han även kunde köra lite saker till sin arbetsplats innan. Sagt och gjort, släpet är fullt med saker och han backar fram bilen och ska fälla ut dragkroken. Hör bara en duns, går bak och kollar vad som är fel. Ser ingenting. Testar igen, en ny duns. Tittar, plåten har blivit bucklig, han säger att det ser ut som en alien som försöker ta sig ut bakom plåten.

Han blev påkörd bakifrån för en tid sedan och haft bilen inne på verkstad för att laga. De har satt plåt där dragkroken ska fällas ut 😅
 
Vill ni höra om världens sämsta bilverkstad? Pappa skulle hämta vårt nya matsalsbord igår, och passade på att låna ett släp så att han även kunde köra lite saker till sin arbetsplats innan. Sagt och gjort, släpet är fullt med saker och han backar fram bilen och ska fälla ut dragkroken. Hör bara en duns, går bak och kollar vad som är fel. Ser ingenting. Testar igen, en ny duns. Tittar, plåten har blivit bucklig, han säger att det ser ut som en alien som försöker ta sig ut bakom plåten.

Han blev påkörd bakifrån för en tid sedan och haft bilen inne på verkstad för att laga. De har satt plåt där dragkroken ska fällas ut 😅
Men herregud?! 🤣🤣🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 711
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 447
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp