CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har samlat ihop allt som ska tvättas imorgon, eller ja, allt utom filtarna i soffan. Tänker ta dem också men eftersom det inte får plats i första omgången tvätt så kan jag vänta till efter frukost med det. Kommer bli typ 6 tvättmaskiner totalt... Ser inte fram emot det, men det ska bli så skönt att få det avklarat! Funderar på om jag ska unna mig dyr glass som belöning sedan, eller om jag ska köpa choklad. Ska försöka att inte köpa både choklad och glass iaf, för det blir lite väl dyrt :cautious:
 
Ligger på soffan och smälter en oroligt god middag med tillhörande cocktails. Väntar på att maken ska komma hem från affären med glassen jag bad honom köpa (en av mina favoritgrejer här i livet: middag ute och efterrätt hemma typ en timme senare, när man promenerat av sig det värsta av mättnaden) och då blir det ett avsnitt av Yellowstone innan vi ska sova. Känner mig sjukt redo för fredag och en helg helt fri från planer efter en otroligt jobbig vecka!
 
Har samlat ihop allt som ska tvättas imorgon, eller ja, allt utom filtarna i soffan. Tänker ta dem också men eftersom det inte får plats i första omgången tvätt så kan jag vänta till efter frukost med det. Kommer bli typ 6 tvättmaskiner totalt... Ser inte fram emot det, men det ska bli så skönt att få det avklarat! Funderar på om jag ska unna mig dyr glass som belöning sedan, eller om jag ska köpa choklad. Ska försöka att inte köpa både choklad och glass iaf, för det blir lite väl dyrt :cautious:
Det får bli dyr chokladglass, helt enkelt? Det är i alla fall vad jag sitter och väntar på just nu :D
 
Helskotta vad det blåser 😬
Tredje gången jag är ute för att förankra locket på spabadet för det har blåst av. Nu får det vara av under natten (ska bara plusgrader hela natten) så hoppas jag det blåser mindre imorgon bitti. Har lagt ett tungt plank/regel på och 2 stora tunga blomkrukor så hoppas det kommer stå kvar. Utemöblerna ligger utspridda på gräsmattan tillsammans med grillen men det verkar som om de ligger bra så kommer inte flytta på det.
Hoppas rutorna håller för det har kommit en del saker mot dem.
Riktigt otäckt faktiskt. Blir inte lätt att sova lyssnandes på detta.
Ska tydligen börja ge sig nu vid 11 enligt vädret på tv4 hoppas på det
Ska hål
 
Har varit till vetten med shiban idag, och vi verkar ha hittat en behandling som funkar för hennes lungor! Jag kommer på mig själv med att snegla över hela tiden för att jag inte kan höra henne väsa när hon andas längre, det är så underbart! <3 Nu måste jag bara vänja mig så att jag inte blir orolig när det blir tyst. 😅
 
Känns lite annorlunda att sitta i Skåne utan blåst och oroa mig för om mitt hus hemma står kvar oskadat och inte får jag tag i min bondevän heller ,så han kanske redan blåst bort :nailbiting:
Ja ja, får väl ringa i morgon igen o se om jag har ett hus att åka hem till eller om det är en ruin som behöver renoveras innan jag åker hem igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 711
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 447
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp