CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har jag vetat sedan länge (men jag har iofs jobbat på ICA). Jag plockar alltid ut min pant i pengar, det får bli den reserv MSB tycker vi ska ha i kontanter.
De affärer jag pantat i betalar ut max 10 kr kontant eller så måste man handla för pantkvittot.
Vet inte när det blev så men jag tror det kan ha varit när det började komma tiggare som pantade stora mängder ofta.
Lite konstigt på mitt närmaste Coop, där står att pga hygienskäl betalar de ut max 10 kr kontant. Vadå hygienskäl. 🤔
På en Hemköp såg jag en gång en man lösa in flera pantkvitton, tror han hade pantat 10 åt gången för att få max 10 kr/kvitto.
 
De affärer jag pantat på betalar ut max 10 kr kontant eller så måste man handla för pantkvittot.
Vet inte när det blev så men jag tror det kan ha varit när det började komma tiggare som pantade stora mängder ofta.
Lite konstigt på mitt närmaste Coop, där står att pga hygienskäl betalar de ut max 10 kr kontant. Vadå hygienskäl. 🤔
På en Hemköp såg jag en gång en man lösa in flera pantkvitton, tror han hade pantat 10 åt gången för att få max 10 kr/kvitto.

Inga problem att få ut kontanter här på bya-ICA.
 
Behöver sortera tvätt och bädda rent. Ska tvätta i morgon. Tänkte försöka mig på lite fläckborttagning med galltvål men det får jag göra i morgon för den får väl inte torka in i tyget?
Aldrig använt galltvål förut.
Seeeegt. :down:
 
Hemma från skogen igen, nu med ganska trötta vovvar - mission completed :up:
Men vi varken såg eller hörde någon form av vilt idag, fast efter ett tag hörde och hittade vi orsaken. En av markägarna var ute med en liten skördare och tog ner skog, så jag fick en trevlig liten pratstund om läget och jakten på markerna. Säsongen är ju slut för "alla" utom jag som har en fågelren hund.

Nu måste jag ha kaffe :d
 
Har klipptid klockan fem, ser så fram emot att ha en kort frisyr igen istället för det halvlånga ingenting som bara är till besvär. Har förgäves letat efter bilden jag använde förra gången för att visa frisören vilken frisyr jag vill ha. Hittade två andra som är lite ungefär. Alltid svårt att förklara i ord.
 
Nä men va fan! Ska allt dyka upp på en och samma vecka? :confused::cautious: Bilen som bytte batteri bara förra veckan har sagt till om påfyllning av spolarvätska, fyllde lydigt på med en flaska men den gnällde att den behövde mera. Så jag köpte två flaskor till.
Till min förvåning så kunde jag tömma bägge, tills jag såg att nästan allt hade typ runnit rakt igenom ned på asfalten :eek:
Det är alltså något hål i plastjäkeln! :banghead:

Till saken tillhör också att den var på verkstad i januari! Utan någon anmärkning :banghead:
Vi har noll tid för detta heller, tur att vi har en andra bil och så är det bara att den är smutsig, den klarar sig än så länge. Får ta den till verkstan nästa vecka ... igen! 🙄

Biljäkeln köptes bara i höstas btw :meh:
 
Ibland är katterna lite jobbiga... så fort jag kom in genom dörren började de gapa om mat och förde ett jäkla liv. Det fanns mat i skålen men den dög inte :meh: men nu är de utfodrade och jag har värmt en panpizza, dags ta igen sig :)
 
Besiktade min bil ua, med väldigt bra bromsverkan. 6 veckor senare rasade en bromstrumma.
Inget vare sig besiktningsman eller mek såg/märkte/kände av.

Shit happens liksom och ibland händer det plötsligt.
Suger hårt dock :meh: speciellt när det är två saker, varav en bara en vecka sedan. Suck!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 668
Senast: Enya
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 313
· Visningar
36 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp